רב העיר חולון הורשע בעבירות הפרת אמונים

רב העיר חולון הרב אברהם יוסף הורשע בשתי עבירות של הפרת אמונים לאחר שקידם מתן כשרויות לבד"ץ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו: "פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים, והן בציבור צרכני הכשרות, אשר לו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו"

חדשות כיפה 23/04/17 13:49 כז בניסן התשעז

רב העיר חולון הורשע בעבירות הפרת אמונים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

רב העיר חולון, הרב יצחק יוסף, הורשע היום בבית משפט השלום בתל אביב בשתי עבירות של הפרת אמונים.

סגן נשיא בית משפט, השופט צחי עוזיאל קבע בהכרעת הדין כי התנהלותו של הרב יוסף בנוגע לאישור שימוש בבשר המושגח על ידי כשרויות מהודרות, בכל הנוגע לבד"צ בית יוסף הנמצא בשליטת בני משפחתו, לקתה בניגוד עניינים חמור. על פי הכרעת הדין את המעשים ביצע הרב יצחק יוסך כשכיהן כרב העיר חולון והאחראי על מחלקת הכשרות וכן אחראי על נושא הכשרות בעיר אור יהודה.

בהכרעת הדין כתב השופט עוזיאל: "מעשיו של הנאשם הביאו לקידום גוף אחד שיש לו אינטרס לגביו ולמניעת תחרות חופשית בערים המדוברות, ומשכך פגעו הן בגופי הכשרות הפרטיים האחרים, הן בבעלי העסקים, והן בציבור צרכני הכשרות, אשר לו בעיקר חב הנאשם חובת נאמנות מתוקף תפקידו, כאשר יש לזכור כי בענייננו פגיעה זו אירעה בפועל (אם כי, כאמור, אין צורך בהוכחת התוצאה לצורך הרשעה בעבירה)".

השופט הדגיש כי חומרת המעשה מודגשת דווקא משום שלרב יוסף היה מונופול על נושא הכשרות ודעתו היא היחידה שקבעה ללא עוררין: "בנוסף לדברים האמורים, גם העובדה שמדובר במדיניות שהונהגה מספר שנים ובשתי ערים (להבדיל מאירוע חד פעמי או נקודתי), על-ידי גורם בכיר שהחוק הקנה לו שיקול דעת רחב בתחום הכשרות והוא אף מחזיק במונופול מלא על נושא זה בעיר, משפיעה משמעותית על מידת הפגיעה בערכים המוגנים ומחזקת המסקנה כי להתנהגות הנאשם נלווה אותו פן מחמיר נוסף הדרוש להרשעה בעבירה של הפרת אמונים". כך, בהכרעת הדין.