רב המשטרה: מותר לשוטר לנסוע בשבת כדי להספיק להגיע למירון

בעקבות ההילולה במירון שתיערך בל"ג בעומר במוצאי שבת, מתיר הרב רמי ברכיהו לשוטרים לצאת לכיוון המקום כבר בשבת. משטרת ישראל: "המונים יגיעו למירון בכל מקרה. אין הרבה ברירות"

חדשות כיפה 25/04/17 09:49 כט בניסן התשעז

רב המשטרה: מותר לשוטר לנסוע בשבת כדי להספיק להגיע למירון
יחצ, צילום: יחצ

חגיגות ל"ג בעומר, החל השנה במוצאי שבת, ממשיכות להסעיר את הציבור הדתי בישראל. בשבוע שעבר הודיע משרד החינוך כי חוופשת התלמידים תידחה ביממה, זאת במטרה לצמצם את היקף חילול השבת. עם זאת נודע כי רב המשטרה הרב רמי ברכיהו התיר בשנה שעברה לשוטרים לנסוע למירון כבר בשבת בצהריים. כך פורסם אתמול (שני) בעיתון החרדי 'מרכז העניינים'.

לפי הפרסום לפני מספר שנים, בעודו היה הרב ברכיהו ראש תכנית 'מאמינים במשטרה', הוא פסק כי מכיוון והמוני אנשים מגיעים למירון במוצאי שבת, לא נותר לו אלא להתיר לשוטרים לנסוע בשבת, "אין לי ברירה אלא להגיד לשוטרים שלי שמותר להם לנסוע בשבת ב-2 בצהריים כדי להגיע לקבר הרשב"י ולפקח שם. זה כרוך בפיקוח נפש, אמנם במוצאי שבת אבל צריך להיערך לכך".

בהמשך כותב הרב כי "ככלל, ראוי לדחות אירוע המוני, שחל סמוך לאחר מוצאי השבת ואשר דורש לשם אבטחתו היערכות מוקדמת של כוחות הביטחון, הכרוכה בחילול שבת. אם יש הכרח או מצווה לקיימו במוצאי שבת דווקא, או שהמארגנים לא דחו אותו אף שכך היה ראוי, מותר לאנשי כוחות הביטחון וההצלה לנסוע בשבת כדי להיערך לאבטחת האירוע מחשש סכנה ופיקוח נפש של הרבים". לדבריו, "אין איש כוחות הביטחון וההצלה חייב להגיע למקום האירוע מערב שבת כאשר הדבר פוגע בסעודות השבת שלו עם בני משפחתו וגורם לטרחה מרובה".

עוד נכתב בדיווח כי לטענת רב המשטרה, פסיקתו נשענת על יסודות תורניים והוא קיבל עליה את הסכמתם של מספר תלמידי חכמים.

ממשטרת ישראל נמסר כי "המשטרה תעשה כל מה שניתן לצמצם את הגעת השוטרים בשבת. כל שוטר שיבקש יקבל אירוח בקרבת מקום והשוטרים היחידים שיכנסו בשבע בערב לציון יהיו נוכרים". במשטרה מוסיפים כי מלכתחילה הרב ברכיהו קבע בפסיקתו וכך הוא סובר גם היום שיש לדחות את הדלקת המדורות ביממה אילו דחייה של מספר שעות לא תועיל לצמצום חילוי השבת. "המונים יגיעו למירון בכל מקרה", נכתב בתגובת המשטרה, "ובמצב הביטחוני במדינה אין הרבה ברירות, אלא אם כן ידחו את כל האירוע ליום ראשון בערב".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן