רבנים לאובמה: בטל החלטת ביהמ"ש לא להכיר בירושלים כחלק מישראל

לאחר שלפני כשבועיים החליט ביהמ"ש העליון האמריקאי שלא לרשום אזרח ארה"ב שנולד בירושלים כישראלי שלחו חברי "בית הדין של הסנהדרין" מכתב לביהמ"ש ולאובמה בדרישה למחוק ההחלטה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/06/15 14:22 ז בתמוז התשעה

רבנים לאובמה: בטל החלטת ביהמ"ש לא להכיר בירושלים כחלק מישראל
mistydawnphoto / Shutterstock.com, צילום: mistydawnphoto / Shutterstock.com

קבוצת רבנים המכנה עצמה "בית הדין של הסנהדרין" שלחו הבוקר (ד') מכתב גלוי לבית המשפט העליון האמריקאי ולנשיא ארה"ב ברק אובמה בדרישה להתנצל ולמחוק את ההחלטה הקובעת כי אין לרשום אזרח ארצות הברית שנולד בירושלים כאזרח ישראלי.

במכתב עליו חתמו אבות בית הדין, הרב יואל שוורץ, הרב ישראל אריאל, והרב דניאל סטבסקי, הם כותבים "החלטות אלו אינן מוסיפות כבוד לעמה הנכבד של ארצות הברית ולשלטון החוק", ומפרטים את זכות ישראל על ירושלים גם בהיבט הלאומי וגם בהיבטים המשפטיים.

רבני "בית הדין של הסנהדרין" כתבו כי הם מצפים "לערעור ולמחיקה של החלטה זו", ו"להתנצלות מבית המשפט העליון, ומנשיא ארצות הברית הנוכחי או זה שייבחר לאחריו, שתתבטא בביקורם הקרוב בהר הבית להשתחוות לה' אלוקי יעקב במקומות המותרים לכל בני נוח".

לדברי הדיינים "אין בסמכות שום גורם חיצוני להביע עמדה המתיימרת להיות משפטית שיש לה תוקף משפטי מחייב כלשהו, ומתוך כך לקצוב את זכויותיהם הלאומיות של היהודים בארץ ישראל ועל בירתה הנצחית. העיר ירושלים אינה ככל הבירות בעולם, ואין גוף שיעז לבטל את סמכותה של ממשלת ישראל מכוח ריבונות מדינת ישראל, הנובעת בראש ובראשונה מכוח הסכמת כלל ישראל לקיים הריבונות ההיסטורית על כל שטחי ארץ ישראל, שיהודה ושומרון ובנימין הם חלק מהם, והמהווים את ליבה של ארץ ישראל בתוך הגבולות התנכיים של הארץ מהפרת ועד נחל מצרים.

הדיינים מוסיפים לציין "שלפי המשפט הפנימי העליון של ארצות הברית ירושלים היא חלק בלתי נפרד מארץ ישראל לפי מפות המנדט שהוטל על בריטניה בוועידת סן רמו ב1922-1920. אלו החלטות חבר הלאומים שאומצו כולם על ידי האו"ם בסעיף 80 של מגילת האו"ם. גבולות אלו הוכרו במשפט הפנימי של ארצות הברית על פי האמנה הידועה כאמנה האנגלו-אמריקנית [אמנת הנשיא ג'ון קלווין קולידג' ב 1925 מתאריך 3 לדצמבר 1924], שכאמור עד היום היא חלק מהמשפט העליון של ארצות הברית, כאשר פרשנות הנשיא הנוכחי כפופה לה. חתימת הנשיא קולידג' נעשתה באסיפה משותפת של שתי זרועות בתי הנבחרים של ארצות הברית בכפוף לסעיף 4 בחוקת ארצות הברית. במסגרת אמנה זאת הכירה ארצות הברית בארץ ישראל כבלתי-מחולקת ובית לאומי יהודי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן