רבנים בכירים לרמטכ"ל: עצור פילוג הצבא

על רקע סערת גיוס בנות לשיריון, נפגשו אתמול שורת רבנים בכירים מהציונות הדתית ודנו בהשלכות פקודת 'השירות המשותף'. הרב ליאור: "זהו איבוד של ערכי צה"ל". הרב שטרנברג: "הפקודה לא מוסרית"

חדשות כיפה משה ויסטוך 30/11/16 09:58 כט בחשון התשעז

רבנים בכירים לרמטכ"ל: עצור פילוג הצבא
יחצ, צילום: יחצ

את זעקות המחאה נגד גיוס בנות כלוחמות, השמיעו עד כה רבנים שונים, תלמידי ישיבות ומכינות. אתמול לראשונה נערכה פגישת חירום בנושא, שכללה שורה ארוכה של רבני ערים, ראשי ישבות ובכלל רבנים בכירים בציונות הדתית קראה לרמטכ"ל, גדי אייזנקוט: "עצור את פקודת השירות המשותף המפלגת את הצבא!"

בצה"ל הודיעו שיבחנו את האפשרות שבנות ישולבו ביחידות לוחמות עם בנים. בנוסף לכך נודע על כוונתן של חברות הכנסת רחל עזריה ומרב מיכאלי לחוקק חוק שיפתח בפני הנשים את כל היחידות הלוחמות שכיום חסומות בפניהם לרבות יחידות החי"ר והשיריון. בציונות הדתית לא נשארו אדישים לעניין ואמש נפגשו בירושלים רבנים בכירים ודנו הפקודת שילוב הנשים החדשה.

בין הרבנים שנכחו בפגישה היו הרב דב ליאור רב העיר קרית ארבע לשעבר , הרב שמואל אליהו רב העיר צפת, הרב אליקים לבנון ראש ישיבת אלון מורה, הרב מרדכי שטרנברג ראש ישיבת הר המור ורבנים נוספים. הרבנים דנו בהשלכות פקודת השירות המשותף החדשה ובתהליכים השונים המתרחשים בצה"ל. הם אמרו שמבחינתם מדובר בקו אדום ושככל רבני ישראל מתנגדים לפקודה זו.

(צילום: פלאש 90. הדס פרוש)

הרב ליאור אמר כי "זו אינה בעיה רק של החיילים הדתיים והמסורתיים אלא זהו איבוד של ערכי צהל. ערך השיוויון הפך להיות משמעותי יותר מהמבצעיות. יש פה טשטוש נורא והחלשת הצבא. יש פה פקודה שכופה על חיילים מסורתיים ודתיים להתנהג שלא כאמונתם. זה דבר שלא היה מעולם".

הרב שמואל אליהו אמר ש- "על ראש הממשלה שרים וחכים להתערב בסוגיא ולמנוע פגיעה חמורה בלכידותו של צהל". הרב מרדכי שטרנברג טען ש- "הפקודה הזו היא לא מוסרית, היא פוגעת בעם ופוגעת בתפקיד האשה. האם זהו תפקידה של האישה לא להיות אמא? יש פה שינוי של האמת הפשוטה שברורה לכל יהודי".

הרב אליקים לבנון התייחס להתנהלות בג"ץ בנוגע למינויו של הרב אייל קרים לתפקיד הרבצ"ר: "היום זו ממש מלחמה מי מנהל את העולם ריבונו של עולם או הבג"ץ וארגוני השמאל הרדיקלי שממומן ע"י הקרן החדשה והאיחוד האירופי".

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך הדיון אף נמתחה ביקורת קשה על דובר צה"ל, תא"ל מוט אלמוז וגורמים נוספים בצבא "שמתבטאים כנגד הרבנים ועושים קמפיין מתוקשר להנחלת ערכים זרים". בדבריהם התכוונו הרבנים בעיקר לטענת "הצווחות" של אלמוז, בה קבל על כך שהציונות הדתית ורבניה מגיבים ב"צווחות מיותרות" לכוונות צה"ל.

בסיום הפגישה התקבלו מספר החלטות ביניהם קיום פגישה דחופה עם הרבנים הראשיים בנושא. "הסוגיא העומדת בפנינו היא עם השלכות אדירות על כל זהותה היהודית של המדינה וראוי שהרבנות הראשית תוביל מערכה זו. אנו קוראים לראש הממשלה להתערב באופן מיידי ולעצור את פקודה זו. לכידותו של צהל, ערכיו ועוצמתו עומדים בסכנה".