רבנות או בד"ץ? הבית הלבן מכשיר את המטבח

על פי הדיווחים מארה"ב, אשתו של טראמפ לא תעבור עמו לבית הלבן, אך יש מי שכנראה 'תתפוס את מקומה'. ביתו היהודיה של טראמפ, איוונקה צפויה לעבור עם בני משפחתה למשכן הנשיאותי ולהפוך את המטבח לכשר

חדשות כיפה משה ויסטוך 21/11/16 08:50 כ בחשון התשעז

האם לראשונה בהיסטוריה של הבית הלבן, המטבח הנשיאותי יהפוך לכשר ואף יזכה למשגיח כשרות צמוד? מי שעשויה לתת את הטון ולהפוך למעין ה'גברת הראשונה', היא דווקא בתו היהודיה של דונלד טראמפ איוונקה, הנחשבת, יחד עם בעלה ג'ראד, לאדם הקרוב ביותר לנשיא הנבחר של ארה"ב.

הנשיא החדש דונאלד טראמפ עתיד לעבור בקרוב לבית הלבן. על פי הדיווחים בארצות הברית, מי שלא יעברו עימו, הם אשתו מלניה ובנם המשותף בארון, שימשיכו להתגורר בדירתם המפוארת במגדלי טראמפ. מי שכן צפויים להעתיק את מגוריהם, לפחות החלקיים, למשכן הנשיא הם ביתו הגיורת איוונקה, בעלה היהודי ג'ראד קושניר וילדיהם. במידה וזה אכן יהיה המצב, אז כדי שטראמפ יוכל לסעוד עם בתו ובני משפחתה, המנהלים אורח חיים אורתודוכסי, יהיה על המטבח הנשיאותי להיות כשר, כשיתכן ואף יוצמד לו משגיח כשרות במשרה מלאה.

בנוסף לכך, באתר האמריקני-יהודי jewinthecity הועלתה השערה כי חוץ מהמטבח הכשר, יתכן ויתקינו בסביבת הבית הלבן עירוב, כדי להתאים את סביבת העבודה למשפחת טראמפ-קושניר, המקפידה לשמור השבת.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן