ראש מועצת קרית ארבע: פועלים למניעת הרס המצפה לזכר הנופלים

בעקבות ההחלטה להרוס את מצפה "רוח אחרת" מדגיש ראש מועצת קריית ארבע חברון כי "אנו פועלים מול המנהל האזרחי למציאת פתרון למצפה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/01/15 10:54 ג בשבט התשעה

ראש מועצת קרית ארבע: פועלים למניעת הרס המצפה לזכר הנופלים
פלאש 90, צילום: פלאש 90

בעקבות החלטת המנהל ושר הביטחון בוגי יעלון להורות על צו ההריסה למצפה רוח אחרת, במועצת קריית ארבע חברון מדגישים כי מסתמן פתרון להסדרת הנושא, זאת לאחר שראש המועצה מלאכי לוינגר החל במאמצי תיווך מול המנהל האזרחי בתקווה להוביל לפתרון שיביא לשביעות רצון הצדדים. לוינגר: "אנו פועלים מול גורמי המנהל האזרחי על מנת למצוא פתרון ראוי לנושא. מצפה 'רוח אחרת' מסמל את אישיותם הייחודית של טובי בנינו שנפלו, בניה וחבריו הי"ד, שבאה לידי ביטוי במסירות נפש ואהבת אין קץ למדינה, ומן הראוי שנעשה את כל אשר לאל ידינו על מנת לשמר את זכרם".

כאמור, צו ההריסה שהוצא השבוע גרר בעקבותיו תגובות נזעמות מצד המשפחות ותושבי קריית ארבע חברון. משפחות השלושה הביעו את זעמן בפני אנשי המנהל האזרחי כשלדבריהן החלטת המנהל משקפת עוולה מוסרית ממעלה ראשונה כאשר הרב שלום שראל, אביו של בניה שראל ז"ל, תקף את ההחלטה באומרו כי "מדובר בהחלטה הפוגעת בצורה קשה בזכר הנופלים. זה מצער מאוד, אנו תמהים ומתפלאים מההחלטה להרוס את המצפה שהוקם לזכרם של בניה, דוד ואחיקם. לנו כמשפחה שבנה מסר את נפשו למען עם ישראל, מפריעה מאוד התייחסותה של המדינה לזכר נופליה".

מצפה "רוח אחרת" הוקם לפני מספר חודשים לזכרם של רב סרן בניה שראל,שנהרג ב"שישי השחור" ברפיח במהלך מבצע "צוק איתן", ושל שני חיילי צה"ל דוד רובין ואחיקם עמיחי שנרצחו בדצמבר 2007 כשטיילו בנחל תלם. המצפה שהוקם בשכונת "גבעת גל", ממוקם בסמוך לאזור התעשייה של קריית ארבע, הצופה אל דרום הר חברון.