ראש הממשלה: "אני אנווט". השר בנט: "אסור לגמגם"

ראש הממשלה הצהיר לפני צאתו לוושינגטון שהוא ימשיך "להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב". שר החינוך טען כי "העולם מעריך מדינה ששומרת על אדמתה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/02/17 15:22 יז בשבט התשעז

ראש הממשלה: "אני אנווט". השר בנט: "אסור לגמגם"
אבי אוחיון, לעמ, צילום: אבי אוחיון, לעמ

ראש הממשלה בנימין נתניהו, בדרכו לוושינגטון לקראת פגישתו עם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ. בהצהרה שנתן לכלי התקשורת הוא הכריז: "אני אוביל ואני אנווט".

ראש הממשלה ורעייתו הגיעו מוקדם יותר היום (ב') לנמל התעופה בן גוריון. לפני עלייתם למטוס אמר נתניהו: "אני יוצא עכשיו לביקור חשוב ביותר בוושינגטון, שם אפגש עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. אני אפגש גם עם סגן הנשיא מייק פנס, עם מזכיר המדינה רקס טילרסון, ועם מנהיגים רפובליקנים ודמוקרטים בקונגרס ובסנט".

לדבריו, "הברית בין ישראל לארה"ב תמיד הייתה איתנה מאוד, והיא עומדת להתחזק עוד יותר. הנשיא טראמפ ואנכי רואים עין בעין את האיומים הגדולים באזור, אבל גם את ההזדמנויות באזור, ואנחנו נדבר כמובן על שני הדברים, וגם על שדרוגה של הברית החזקה הזאת בין ישראל לארה"ב בהרבה מאוד תחומים".

נתניהו התייחס להכנות לקראת הנסיעה ואמר, "היה לנו דיון לקראת הביקור הזה. כמה וכמה דיונים שהיו לי עם ראשי מערכת הביטחון, עם המל"ל, עם משרד החוץ, וכמובן גם אתמול בקבינט. דיון יסודי, מעמיק ורציני. בסוף הדיון אמרתי משהו שאני רוצה לשתף אתכם. אני אעשה לו פרפראזה. אמרתי בפשטות, 'אני אוביל ואני אנווט', וזה בדיוק מה שאני מתכוון לעשות. להוביל ולנווט את הברית ההיסטורית בין ישראל לארה"ב לטובת האינטרס הלאומי של מדינת ישראל ולטובת כל אזרחי ישראל".

(צילום: פלאש 90)

באותו זמן התייחס יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד, בפתח ישיבת סיעתו, לפגישה הצפויה בין הנשיא טראמפ לראש הממשלה נתניהו ביום רביעי הקרוב, קודם כל, אני מאחל לו בהצלחה. היחסים עם ארה"ב הם אחד מעמודי התווך של הביטחון הלאומי, וחשוב לייצר מהיום הראשון יחסי עבודה טובים עם הממשל החדש".

לפיד מתח ביקורת על שרי הממשלה שלטענתו השתמשו בפגישה במטרה לגרוף רווחים פוליטיים, "בימים האחרונים היו ניסיונות ללחוץ על ראש הממשלה, בעיקר מהבית היהודי אבל גם בליכוד, לנסות להשיג מהנשיא החדש הצהרות תמיכה בהרחבת ההתנחלויות, או שראש הממשלה יודיע לו שהוא נסוג מנאום בר אילן. אני רוצה להזכיר, אנחנו מדברים על נשיא אמריקאי שמכהן פחות מחודש. שמזכיר המדינה שלו, רקס טילרסון, אושר בסנאט לפני פחות משבועיים. השגריר לישראל עוד לא אושר".

לפיד הוסיף בתהיה, "מה רוצים השרים והח"כים? שראש הממשלה ייכנס לבית הלבן ויתחיל לריב עם הנשיא החדש? יש גבול לחוסר האחריות הלאומי. אי אפשר שבטחון ישראל ויחסי החוץ שלה יושלכו הצידה בגלל פוליטיקאים שעסוקים רק בעצמם".

(צילום: ישראל ברדוגו)

מי שדברי הביקורת של לפיד כוונו אליו, הוא שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט. בכנס ירושלים של עיתון 'בשבע', איחל בנט לנתניהו בהצלחה ואמר: "ראש ממשלת ישראל מיד עולה למטוס בדרך לפגישה משמעותית עם נשיא ארה"ב הנבחר. לך לשלום ושוב בשלום".

שר החינוך השיב לתכניתו המדינית של ח"כ הרצוג ואמר כי "במחי החלטה נואלת אחת אנחנו עלולים להכניס ארצה מיליונים. מאה שנה לקח לציונות להגיע לרוב יהודי בין הים והירדן. נאבד אותו ברגע אחד. מה אתם חושבים, שהפליטים הללו יעצרו בשכם? בג'נין? לא. הם ימשיכו הלאה, ליפו, לעכו. מי שרוצה את פתרון שתי המדינות, רוצה למעשה להפוך את ישראל למדינה שאינה יהודית ודמוקרטית... לקח 120 שנה לציונות להגיע לרב דמוגרפי, ובהחלטה אחת אנחנו נאבד את הכל.... מי שיפר את האפשרות למדינה יהודית דמוקרטית אלה תומכי מדינה פלסטינית".

על הקריאות שיש לוותר על שטחי יהודה ושומרון אמר בנט כי "העולם מעריך מדינה ששומרת על אדמתה! את זה צריך לומר בכל מקום, לכל נוצרי ולכל מוסלמי באירופה וגם לכל יהודי בארץ ישראל ובעולם כולו. ארץ ישראל שלנו. נקודה. בזכות אבותינו ובזכות בנינו. צריך לומר את זה בבירור, בלי לגמגם. ראש הממשלה יוצא לפגישה חשובה מאוד ואנחנו רוצים שוב לאחל לו הצלחה רבה".