ראש המועצה האזורית שומרון כבש את האיחוד האירופי

בביקור תקדימי וראשון מסוגו, הוזמן גרשון מסיקה כאורח של כבוד לפרלמנט האיחוד האירופי, זאת במסגרת "מלחמת ההסברה" והסיורים שמנהלת המועצה האזורית שומרון בארץ ובחו"ל

חדשות כיפה אורי פולק 18/05/12 12:36 כו באייר התשעב

ראש המועצה האזורית שומרון כבש את האיחוד האירופי
המועצה האזורית שומרון, צילום: המועצה האזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, נשא השבוע נאום היסטורי בפרלמנט האירופי. מדובר בביקור ראשון מסוגו של מנהיג התיישבות ביהודה ושומרון בפרלמנט האיחוד האירופי, המזוהה עם גורמי שמאל בעולם, כשמסיקה הוזמן אליו כאורח של כבוד.

הכינוס התקיים באולם ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, בבניין הפרלמנט בבריסל, והוא היווה את שיאו של שבוע רצוף של פגישות מדיניות שקיים מסיקה עם חברי פרלמנט, פרופסורים ומנהיגים ומעצבי דעת קהל מאירופה, כחלק מ"מלחמת ההסברה" והסיורים שמנהלת המועצה האזורית שומרון בארץ ובחו"ל.

יחד עם ראש המועצה גרשון מסיקה השתתפו בכינוס ובפגישות המדיניות גם יועץ ראש המועצה ומנהל היחידה האסטרטגית יוסי דגן ומנהל יחידת קשרי חוץ שליד מועצת שומרון דוד העברי.

מדובר בביקור גומלין לאחר שסגן יו"ר ועדת החוץ של הפרלמנט האירופי, ד"ר פיורלו פרוברה, הגיע לפני ארבעה חודשים לסיור בשומרון ובהתיישבות. יחד עם מסיקה הגיעו גם נכבדים ערבים התומכים בחיים לצד ההתיישבות ביו"ש, ביניהם השייח פאריד חאדר אל ג'אברי מחברון, השייח עאטף קרינאווי מרהט, ראש מועצת כפר כנה מחמוד ע'אסי, וכן ח"כ ניסים זאב ופרופסור הלל ויס.

מסיקה אמר בפרלמנט כי "אחד הדברים המרכזיים בתנ"ך, ששלושת הדתות הגדולות מאמינות בו, הוא ההבטחה של ארץ ישראל לעם היהודי והציווי להם ליישבה. אין עוד עם העולם עם מסמך בעלות כמו חזק על ארצו כמו העם היהודי ביחס למולדתו - ארץ ישראל".

לדבריו, "עם ישראל מגשים בעצם הקמת מדינת ישראל, ובפרט במהלך התיישבות והבנייה בארץ ישראל את ההבטחה והציווי האלוקיים, ועל מנהיגי אירופה לעמוד לימינו של עם ישראל ולסייע לו בכך". לטענתו, "השומרון הוא ערש המולדת של העם היהודי, הוא חלק אסטרטגי בקיום מדינת ישראל כשכל רוחב ישראל -מהים עד הנהר- הוא 70 קילומטר, כשהשומרון מתוכם הוא 55. כל מי שמגיע לשומרון, וחלק מחברי הפרלמנט המכובדים כאן באולם היו אצלנו ויוכלו לאשר את דברי, רואה במו עיניו את החשיבות והאקוטיות של השומרון למדינת ישראל - הן כערש התרבות והשורשים של עם ישראל והן כחגורת המגן של מדינת ישראל".

(צילום: המועצה האזורית שומרון)

"אלו באירופה הדוחפים להקמת מדינה פלשתינית, המשמעות ממעשיהם עלולה להיות חיתוך של לב הארץ וסכנה קיומית למדינת ישראל . אם אנחנו נלך, הטרור יבוא במקומנו", הוסיף מסיקה, שקרא בנאומו לחברי הפרלמנט להפסיק את המימון לארגוני השמאל הקיצוני שפועלים לדבריו לקעקע את הלגיטימציה של מדינת ישראל. "מדובר בארגונים קיצוניים בעלי אחיזה מזערית בציבור, המנסים בכל כוחם להסית את העולם נגד מדינת ישראל בעלילות שווא", טען.

מסיקה הוסיף כי "מוזר הדבר שדווקא בתקופה שחלק ממדינות באירופה נמצאות על סף התמוטטות ואחיותיהן החזקות נאלצות להפריש ממיטב כספן להצלתן, מוצאים לנכון גורמים מסויימים באירופה להוציא מיליארדי יורו על פעילות זו. אין הסבר הגיוני להתנהגות הזו".

"על מדינות אירופה להבין שללא מדינת ישראל אין מי שיעצור את הסחף האיסלאמי מלשטוף את אירופה וללא יהודה ושומרון אין יכולת קיום למדינת ישראל", סיכם מסיקה את נאומו.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן