קרן רבנים מגזרית: "קופת עניי עירך"

רבנים מרכזיים בציונות הדתית התאגדו להקמת ארגון גג לסיוע עבור משפחות הנתונות במצוקה כלכלית. בין הרבנים: הרב אהרן ליכטנשטיין, הרב שמואל אליהו והרב זלמן מלמד

חדשות כיפה אורי פולק 05/08/11 11:48 ה באב התשעא

קרן רבנים מגזרית: "קופת עניי עירך"
יחצ, צילום: יחצ

קרן חדשה של רבני הציונות הדתית הושקה אמש (ה') בירושלים, להקמת ארגון "קופת עניי עירך", שיסייע למשפחות שנתונות במצוקה כלכלית. במהלך הכינוס דנו הרבנים בשאלות שונות, הלכתיות וערכיות, שיגדירו את מהות הקרן החדשה, יעדיה ופעולותיה בטווח הקצר והרחוק יותר.

המצב הכלכלי הצליח לאחד סביבו רבנים מרכזיים בציונות הדתית ובראשם הרב אהרן ליכטנשטיין, בכיר ראשי הישיבות הציוניות וראש ישיבת "הר עציון", יחד עם הרב זלמן ברוך מלמד ראש ישיבת בית אל, הרב אהרן בינה ראש ישיבת "נתיב אריה", הרב יעקב שפירא ראש ישיבת "מרכז הרב", הרב שמואל אליהו רבה של צפת, מזכ"ל בני עקיבא העולמית זאב שוורץ וגורמים נוספים מהתחום החינוכי והעסקי בציונות הדתית.

(צילום: יחצ)


יחד עם הרבנים הצטרפו אל הארגון גם עמותות צדקה וחסד מהציונות הדתית ובראשן ארגון "פעמונים" המסייע כלכלית למשפחות במצוקה, ארגון "כתף אל כתף" וארגון "תעסוקטיף" המסייע במציאת מקומות עבודה ופרנסה עבור מפוני גוש קטיף לשעבר.

בכנס ההשקה הוצגו נתונים לפיהם הקשיים הכלכליים של משפחות הנמנות על המגזר הציוני דתי, בדרך כלל אינם מקבלים מענה על ידי קרנות הצדקה המוכרות. מציאות זו חידדה את הצורך, בקרב מובילי הארגון, לפיו יש להקים ארגון-גג אשר יפעל למענן של אותן משפחות ויצליח לסייע בגישור על הפערים הכלכליים שהם מנת חלקם של משפחות רבות במגזר.

מובילי הארגון טרם החליטו על זהותו של מנכ"ל הקרן או בשאלת איוש התפקידים המקצועיים הנוספים הנדרשים לארגון, אך קבעו אמש כי סכום ההקמה הראשוני שהוקצה למהלך עומד על שני מיליון שקלים, שכבר הגיעו לקרן ע"י אנשי עסקים מהציונות הדתית. במהלך התקופה הקרובה יעסקו המארגנים בשאלת זהותם של מובילי הקרן החדשה, לאחר שיגבשו זאת תוך חשיבה משותפת.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן