קצין בכיר השווה את 'אחים לנשק' לשוברים שתיקה

הקצין הבכיר אמר בשיחה עם כתבים כי "זו שטות לטעון שהפקודה החדשה שמה את ערך השוויון והמגדר לפני ערך המשימה". 'אחים לנשק': "דברים הזויים. אנו משרתים במערך הקרבי במילואים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 20/04/17 06:38 כד בניסן התשעז

קצין בכיר השווה את 'אחים לנשק' לשוברים שתיקה
Hadas Parush/Flash90, צילום: Hadas Parush/Flash90

בשיחה שניהל היום (רביעי) קצין בכיר עם כתבים, הוא התייחס לארגון 'אחים לנשק' והשווה אותו ל-'שוברים שתיקה'. בארגון גינו את דבריו וכינו אותם "הזויים".

בשיחה דיבר הקצין על שלל נושאי ביטחון כמו המצב בסוריה, המתיחות בדרום ועוד. בהמשך הוא התייחס למתיחות עם המגזר הדתי-לאומי סביב פקודת השירות המשותף וכן גינה את הקמפיין של 'אחים לנשק' נגד גיוס בנות ליחידות לוחמות.

"זו שטות לטעון שהפקודה החדשה שמה את ערך השוויון והמגדר לפני ערך המשימה", אמר הבכיר והוסיף כי "מדובר בעבודת מטה שנמשכה חמש שנים כי הפקודה הקודמת הוקפאה ב-2008, מה שיצר חוסר אחידות ביחידות השונות בנוגע לאכיפת השילוב הראוי".

לדבריו, "הארגון שפתח בקמפיין הוא מגוחך. זה קמפיין שנשען על בורות ובערות. הרי הצורך להקים עוד גדודים מעורבים לשמירת הגבולות הוא מבצעי. 65% מהכוחות הסדירים מגנים כיום בגבולות. את השלמת הקצונה לצוערות הגדודים המעורבים העברנו מבה"ד 1 לבסיס האיסוף הקרבי כדי שההשלמה תהיה ייעודית".

הקצין גם הדגיש כי "המהפכה היא לא בצה"ל ולא של הרמטכ"ל אלא במגזר הדתי, ואז תוקפים את הצבא. מ-770 מתגייסות דתיות לאומיות לפני כמה שנים הנתון עלה השנה ל-2,200. מדובר בצעירות סקרניות ומוכשרות שמחפשות אתגר בארגון שיודע לשמור על דתן וכבודן. הן יודעות מה טוב להן ולא חיות במאה ה-17". לבסוף הוא השווה את הארגון לגופי שמאל קיצוני כשאמר כי הוא כמו "שוברים שתיקה בעינינו, אזרחים שאין להם אמירה".

מ-'אחים לנשק' נמסר בתגובה כי "דבריו ההזויים של "הקצין הבכיר" נאמרו מתוך חשש וכעס בכך שחשפנו בדרך חוקית עובדות ומצגות צבאיות המראות כי שילוב הלוחמות פוגע במטרת העל של הצבא וזה לנצח בקרב".

"מעבר לכך", הוסיפו בארגון, "אותו "קצין בכיר" כועס כי חשפנו באופן חוקי מצגות צבאיות המראות את הסכנות הבריאותיות הנגרמות ללוחמות על אף שלאורך שנים היו מי שניסו להסתיר את המידע מן הציבור". לטענתם, "ההשוואה כי אנו, משרתים פעילים במערך הקרבי במילואים המובילים חיילים לכל משימה אליה אנו נקראים, דומים לארגון שבא להרוס את המדינה והצבא, הוא בלתי מתקבל על הדעת. הרי אנו קצינים שנלחמנו וסיכנו את עצמנו במערכות ובמבצעים השונים ואנו דורשים את התנצלותו של אותו "קצין" שמנסה לפגוע בצבא במקום לתת לו לנצח בקרב. אנו נמשיך לפעול בנחישות ובאהבה לצה"ל על מנת לתת לצה"ל לנצח".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן