קמחא דפסחא לזכר הנופלים

בישיבת בנ"ע נווה הרצוג שליד אשדוד, חילקו מאות חבילות מזון לנזקיים תושבי העיר. תלמיד הישיבה: "כשאתה רואה את ההתרגשות אתה לא יכול להשאר אדיש"

חדשות כיפה משה ויסטוך 06/04/17 15:28 י בניסן התשעז

קמחא דפסחא לזכר הנופלים
באדיבות הישיבה, צילום: באדיבות הישיבה

400 חבילות קמחא דפסחא חולקו השבוע ע"י תלמידי ישיבת בנ"ע נווה הרצוג לתושבי אשדוד. הפעילות נעשתה לזכרם של בוגרי הישיבה שנפלו בעת שירותם הצבאי.

תלמידי הישיבה הצליחו לגייס תרומות בסך של עשרות אלפי שקלים ולאחר מכן עמלו על הכנת חבילות המזון שכללה, עופות, ירקות, שמן, אורז, מצות, יינות, עוגות כשרות לפסח, שוקולד למריחה ועוד. הפעילות נעשתה במסגרת עמותת "אחווה" שהקימה הישיבה להנצחת 16 בוגריה שנפלו במלחמות, במבצעים ובפעילויות שוטפות במהלך שירותם בצה"ל.

אין זו הפעם היחידה בשנה שמוצרי המזון צחולקים למשפחות נזקקות. במהלך השנה מכינים בישיבה כ-1200 חבילות מזון בעלות כוללת של כ-200 אלף שקלים. בנוסף לכך, מפעילה העמותה מדי יום חמישי לאורך כל השנה קו חלוקת פירות וירקות לעשרות משפחות נזקקות באשדוד. כמו כן, מדי מוצאי שבת אוספת הישיבה את האוכל שנשאר מסעודות השבת, ומחלקת אותו בצורה מסודרת למאות משפחות בעיר.

נתנאל שפרונג מאשדוד, תלמיד בכיתה יב' בישיבה מציין כי "יש לנו לדוגמה חבילות קבועות לאלמנות, זו חלוקה מאוד קשה ומרגשת, וכשאתה מבין שאותן אלמנות לא יכלו להעביר את החג אילולא הגענו, ורואה כמה הן מתרגשות אתה לא יכול להשאר אדיש. אתה תורם לחברה מבלי רצון לקבל תמורה, אבל זה לא מדויק כי כשאתה רואה את החיוך וההתרגשות על פני האנשים, אתה זוכה לאושר ולתחושה פנימית שקשה להסביר במילים".

ראש הישיבה הרב מאיר אדרי מציין כי "על ידי פעילות העמותה לזכרם של הנופלים- בוגרי הישיבה, אנו חשים שאנו ממשיכים לקיים את חיי הנופלים ואת הנתינה שלהם עבור החברה והמדינה. אדם שעוסק בנתינה הוא אדם אוהב שמחובר לכלל ישראל, וגם בדור הנוכחי שנחשב לדור של 'שובע' יש לצערנו אלפי משפחות שסובלות ממחסור תמידי, וכשאתה מחבר בני נוער למפעל כזה הדבר יוצר אצלם ענווה, יכולת לראות את האחר וצרכיו והערכה של ה'יש' שאינו מובן מאליו".