צרפת מגנה את הרחבת ההתיישבות? הצרפתים באים לגור בה

יהודי צרפת לא מתרשמים מהגינוי הצרפתי לבנייה ביו"ש. חלקם הגיעו לביקור בשומרון במטרה להתכונן לקראת עלייתם ארצה בקיץ הקרוב. אחד העולים: "אני רואה את העתיד של הילדים שלי בשומרון"

חדשות כיפה משה ויסטוך 09/02/17 12:50 יג בשבט התשעז

צרפת מגנה את הרחבת ההתיישבות? הצרפתים באים לגור בה
דוברות מועצת שומרון, צילום: דוברות מועצת שומרון

על רקע הגינויים בצרפת כנגד הרחבת ההתישבות ביו"ש, עשרות יהודים הגיעו מצרפת כדי להתכונן לעלייה לשומרון והתקבלו בשירה וריקודים..

שבוע לאחר שמשרד החוץ הצרפתי גינה את הבנייה בהתנחלויות ויממה לאחר שנשיא צרפת תקף את חוק ההסדרה, הגיעו אתמול (ד') עשרות יהודים מצרפת בכדי לבחון אפשרות עליה לשומרון ולהתכונן אליה. הביקור הצרפתי התקיים על רקע השקת קמפיין ניו מדיה חדש של המועצה האזורית שומרון, בצרפת שמטרתו לשכנע יהודים נוספים לעלות לישראל בכלל ולשומרון בפרט. עד עתה נקלטו עולים חדשים ב- 3 ישובים שונים.

ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן אמר כי "זו התשובה הציונית ההולמת לנסיון הבלתי נלאה של אירופה לפגוע בהתיישבות ביו"ש ובכך בישראל. אנחנו מתרגשים היום לראות את העולים הרבים שמתעניינים בעלייה לשומרון. כל עולה ובוודאי עולה המגיע לשומרון עושה מעשה ציוני שאין שני לו".

(צילום: דוברות מועצת שומרון)

דוד שורקי, שהגיע בעקבות אחותו שעלתה לשומרון מצרפת רק לפני שנה, התייחס לגינוי הצרפתי על הבניה ביו"ש ואמר כי "זה גינוי חסר משמעות של קבוצת פוליטיקאים בתוך צרפת שדעותיהם לא מעניינות אותנו. אני רואה את העתיד של הילדים שלי בשומרון. המקום היפה המיוחד וההיסטורי הזה של עם ישראל".

העולים שהגיעו לביקור הנוכחי, צפויים להגיע לשומרון בקיץ הקרוב ולהקלט בישוב יקיר בשכונה מיוחדת שערוכה לקלוט אותם בכקבוצת עלייה קהילתית.