צפו: נאומו של השר אורבך נקטע בשל התפרעות חרדים

השר אורי אורבך השתתף באירוע ההצדעה של מנהלת השירות הלאומי למתנדביה החרדים, אך נאומו נקטע בשל התפרעות עשרות מתנדבים שהחליטו לתקוף אותו על רקע מדיניות מפלגתו

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 18/12/13 16:25 טו בטבת התשעד

צפו: נאומו של השר אורבך נקטע בשל התפרעות חרדים
צילום מסך, צילום: צילום מסך

השר אורי אורבך הגיע להוקיר תודה למתנדבי השירות הלאומי מהמגזר החרדי, אך אלו השיבו לו בהתפרצות זעם ובצעקות שקטעו את נאומו היום (ד‘) בשעות אחר הצהריים, באירוע ההצדעה הרשמי של מנהלת השירות הלאומי למתנדבים החרדים.

כשאורבך עלה לדבר, עשרות מתנדבים חרדים תקפו אותו על רקע מדיניות ”הבית היהודי“, מפלגתו, ביחס לגיוס חרדים לצה“ל. אורבך לא יכל להמשיך לדבר, הודה למתנדבים וירד מהבמה. מנכ“ל המנהלת, שר שלום ג‘רבי, ניסה לשווא להשתיק את ההפרעה.

בשיחה עם כיפה, סירב השר אורבך להתרגש מהדברים: ”הם שרו ’עוצו עצה ותופר‘ וניסו קצת לעשות רעש, אבל הנאום הכתוב שלי נאמר מתחילתו ועד סופו. כל אחד יכול להביע את דעתו. בסופו של דבר המנהלת נמצאת תחת אחריותי ואנחנו נמשיך להעניק שירות טוב לכולם, גם למי שמנסה להפריע“.

באירוע היה אמור לשאת דברים השר נפתלי בנט, אך זה הודיע כבר לפני מספר שעות כי אין בכוונתו להגיע לאירוע, ככל הנראה מפני שחשש מתגובה דומה.

השירות האזרחי דרכו משרתים בני המגזר החרדי החל את דרכו בפעילות מנהלת השירות האזרחי-לאומי בסוף שנת 2007. פריצת הדרך הראשונה הייתה בספטמבר 2008 כאשר התגבשה קבוצה ראשונית של מתנדבים. לאורך השנים חלה עלייה הדרגתית במספר המתנדבים והגיע למספר שיא עם דבר ההחלטה על ביטול חוק טל, כאשר בדצמבר 2013 נרשמו לשירות 201 אברכים שקבעו שיא שנתי חדש בגיוס חרדים למסלול בחודש אחד, ומתחילת השנה 1450 מתנדבים.