צפו: בתה של דפנה מאיר הי"ד בבית הנשיא: "אמא תעמוד לצדי מרחוק ותתפלל עלי לפני כיסא הכבוד"

נשיא המדינה אירח הערב ילדים נפגעי פעולות טרור לאירוע בר ובת מצווה. נועה מאיר בתה של דפנה הי"ד סיפרה כיצד תכננה יחד עם אמה את בת המצווה שלה: "בערבים רבים היינו מדברות אל תוך הלילה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 05/12/16 21:04 ה בכסלו התשעז

צפו: בתה של דפנה מאיר הי"ד בבית הנשיא: "אמא תעמוד לצדי מרחוק ותתפלל עלי לפני כיסא הכבוד"
מארק ניימן/לשכת עיתונות ממשלתית, צילום: מארק ניימן/לשכת עיתונות ממשלתית

הם חוו טראומות, משברים ובעיר שכול, אך הערב זכו ילדים וילדות שנפגעו מפעולות האיבה לחגוג בר ובת מצווה בבית נשי המדינה, ראובן (רובי) ריבלין ורעייתו. לכל ילד וילדה יש את הסיפר שלו אך דומה שמי שבעיקר ריגשה את הנוכחים היתה נועה מאיר בתה של דפנה הי"ד שנרצחה השנה בפתח ביתה שביישוב עתניאל.

"את חגיגת בת המצווה שלי תכננתי עם אמא שלי במשך שנים" סיפרה נועה שדיברה כנציגת הילדים. "בערבים רבים היינו מדברות אל תוך הלילה . יחד עם אמא חלמתי איך זה יראה. יכולתי לדמיין איזו שמלה אלבש. איך יראו האורחים. חלמתי על המתנות שאקבל. זה היה הסוד שלי ושל אמא. אהבתי את השיחות איתה תמיד, אל תוך הלילה, גם כשאבא היה בא וגוער בשתינו שנלך כבר לישון. זה לא עזר לו. זה היה הסוד שלנו שאהבנו כל כך אז תמיד המשכנו והמשכנו".

[embed]https://www.facebook.com/ReuvenRivlin/videos/1339350906099597/[/embed]

נועה סיפרה על ההתמודדות עם חסרונה של אמה, "אמא תראה אותי גדלה ופורחת, היא תעמוד לצדי מרחוק ותתפלל עלי לפני כיסא הכבוד. אבל כאן, ביומיום, היא חסרה לי כל כך. את אמא שלי הרגשתי היטב בחגיגת בת המצווה שלי. היא עמדה לצדי בלתי נראית. נוכחת נעלמת. נמצאת ונסתרת. רוחה הגדולה של אמי הפועמת בקרבי, תעלה אותי מעלה מעלה ואני אפרח ואגדל ואהיה למצבת זיכרון מפוארת ולבת גאה לאמא דפנה שלי".

(צילום: מארק ניימן/לשכת עיתונות ממשלתית)

לסיום סיפרה על המשמעות של בת המצווה עבורה, "באנו לכאן היום לשמוח יחד לרגל הגיענו לגיל מצוות. בגיל הזה, אנו עומדים בפני עצמנו בעלי חובות וזכויות. אנו מקבלים על עצמנו עול מלכות שמים בשמחה. למרות הכול. כי חפצי חיים אנחנו. בשם אחיי ואחיותיי, בני ובנות המצווה, אני רוצה להודות על החיבוק החם שאנחנו זוכים לו כאן היום".


הנשיא ריבלין אמר באירוע כי "כל אחד ואחת מכם נושא את צלקות המאבק של העם בישראל על מולדתו. מעתה ואילך דעו רק שמחה וטוב ושדרכם תהיה קלה ורצופה אהבה, מגיע לכם כל הטוב שבעולם וקצת יותר - מזל טוב ממני ומכל עם ישראל, אנחנו אוהבים אתכם".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן