צלבי קרס רוססו בסניף עזרא בפתח תקווה

בסניף הדר גנים של תנועת עזרא רוססו צלבי קרס וצלב נוצרי. ההערכה היא כי מדובר בונדליזם מצד נערים המתגוררים באזור. הקומונרית: זו לא הפעם הראשונה. לא הוגשה תלונה למשטרה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/02/15 16:07 ה באדר התשעה

צלבי קרס רוססו בסניף עזרא בפתח תקווה
צלבי קרס, צילום: צלבי קרס

בחודשים האחרונים התרחשו מספר מקרי ונדליזם בסניף הדר גנים של תנועת הנוער 'עזרא' בפתח תקווה, אך האירועים הללו הגיעו מתברר לשיא בשבוע שעבר, כך כותב יובל זיסקינד בידיעה שתתפרסם בסוף השבוע במקומון 471.

בסוף השבוע נמצאו באחד הקרוואנים של הסניף כתובות של צלב קרס וצלב נוצרי, כאשר ההערכה היא כי מדובר בהתפרצות של נערים תושבי האזור למקום. הונדליזם התבצע בשבוע שעבר בזמן שהסניף היה ריק בשל מזג האוויר הסגרירי, והתגלו ביום חמישי האחרון. למרות האירוע החמור לא הוגשה תלונה למשטרה, דבר אשר היה מסייע למנוע מקרים נוספים.

"מי שעשה את זה נכנס דרך החלון הפרוץ בקראוון", מספרת רחל ויצמן, קומונרית הסניף. "זאת לא פעם הראשונה. החלון נשבר ותוקן כמה פעמים ובזמן האחרון הוא פרוץ". ציור צלב הקרס העלה הפעם תסיסה בקרב ההורים שהעבירו זה לזה את התמונה של הקיר המושחת בתוך הסניף. לא הוגשה תלונה למשטרה, והקומונרית מיהרה לכסות את הכתובות בצבע, על מנת שהחניכים לא ייחשפו להן.

לדבריה ולדברי רכז המחוז דביר חודפי בפריצות הקודמות נגרמו לסניף נזקים כלכליים משמעותיים. "יש לנו גמ"ח של מזון למשפחות נזקקות", היא מספרת. "הרבה פעמים הגענו לסניף וראינו שהאריזות היו פתוחות והספות היו מלוכלכות בשאריות של פסטה ודברים כאלה".

מתנועת עזרא נמסר בתגובה: התנועה גאה בסניף הדר גנים הפועל במסירות רבה לפעילות ערכית וחינוכית מסיבית, ונחשב לאחד הסניפים המובלים בתנועה, מקרה אנטישמי שכזה לא יעצור אותנו מלהמשיך לפעול ביתר שאת ויתר עז. ואנו מקווים כי העירייה תתגייס במהרה לטפול במקרה בהיבט החינוכי, ובהיבט הטכני של מיגון ואחזקת הסניף כראוי".

משטרת מחוז מרכז: עם היוודע הדבר למש״ק המקומי נעשתה פנייה לוועד השכונה על מנת ליזום תלונה בכדי ששוטרי תחנת פתח תקווה יוכלו להתחיל הליך חקירתי, חרף המאמץ עד כה לא הוגשה תלונה. שוטרי תחנת פתח תקווה פועלים למען תושבי העיר ללא לאות ועם קבלת תלונה בעניין היא תחקר עד תום.