צוות הבדיקה של פרשת דוידי פרל: לא נמצא ביסוס לפגיעה מינית

צוות הבדיקה של שהוקמה מנציגי ציבור במועצה אזורית גוש עציון קבע ברוב קולות:"בנסיבות הקיימות איננו רואים מניעה מראש המועצה להמשיך בתפקידו".

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/10/16 09:00 ח בתשרי התשעז

צוות הבדיקה של פרשת דוידי פרל: לא נמצא ביסוס לפגיעה מינית
יחצ, צילום: יחצ

צוות הבדיקה לאחר חשיפת פרשת הסכם השתיקה בין ראש מועצה אזורית גוש עציון דוידי פרל, לבין אשה שהתלוננה עליו פרסמה בציבור את מסקנותיה. הצוות קבע בהצבעה כי "בנסיבות הקיימות איננו רואים מניעה מראש המועצה להמשיך בתפקידו. יובהר כי פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להתייחסות לפרשה. עד עתה לא התקבלה תשובתו, לכשתתקבל התשובה נשקול מחדש את החלטתנו".

בתחילת הדיון הציג צוות הבדיקה המצומצם את תהליך עבודתו ואת מסקנותיו. לאחר דברי הצוות המצומצם הביע כל חבר המליאה את עמדתו בנושא. לאחר הדיון התקימו 3 הצבעות. להלן ההצבעות לפי סדר ההצבעה ותוצאותיהן:

  1. הסמכת הצוות המצומצם לפרסם את מסקנותיו לציבור:
    תוצאות ההצבעה:אושר פה אחד
  2. האם יש להצביע בנושא המשך תפקודו של דוידי כראש מועצה:
    תוצאות ההצבעה:13 בעד, 1 נגד, 1 נמנע
  3. דעה א: אנו קוראים בזאת לראש המועצה לצאת לחופשה שבמהלכה יצא למסע ציבורי לטיהור שמו ופיזור הענן הכבד שמרחף מעל ראשו כעת. יובהר כי פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להתייחסות לפרשה עד עתה לא התקבלה תשובתו לכשתתקבל התשובה נשקול מחדש את החלטתנו.
    דעה ב: בנסיבות הקיימות איננו רואים מניעה מראש המועצה להמשיך בתפקידו. יובהר כי פנינו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להתייחסות לפרשה עד עתה לא התקבלה תשובתו לכשתתקבל התשובה נשקול מחדש את החלטתנו.
    תוצאות ההצבעה: בעד דעה א' - 3, בעד דעה ב' - 11, נמנע - 1.

לגבי החשש לפגיעה מינית מפרטי הצוות את בדיקותיו:

"

  1. נאמר את דברינו בזהירות המתבקשת. במהלך הבירורים הרבים שערכנו נחשפנו למידע רב שפרש בפנינו תמונה רחבה ושונה מהתמונה שהוצגה בפני הציבור בפרסומים השונים בתקשורת. עם זאת ככל שחשפנו טפח כך גילינו עוד טפח שנשאר נסתר. החלטתה של המתלוננת לא להתלונן במשטרה ואף לא למסור את גרסתה בפנינו בצירוף החוסר בכלי חקירה הנמצאים ברשותו של חוקר משטרתי ומקצועי משאירים מרחב מידע החסום בפנינו. בהקשר זה נבקש להביא את תגובת המתלוננת לפרסום הפרשה, כפי שהועברו אלינו, תוך אישור שלה לפרסום התגובה: 'לא מוכנה לדבר עם אף אחד בעולם על הפרשה הזאת. אני מרגישה שהסיפור נסגר בצורה הנכונה ביותר. אני כועסת מאוד על מי שפרסם את הפרשה. מאז פרסום הפרשה אני לא ישנה בלילות.'
  2. לאחר הקדמה זו, אנו מבקשים לקבוע שאחרי שבחנו את ההסכם שנחתם ואת הקשרו ונסיבות חתימתו ואחרי שבחנו את הגרסאות השונות של הנילון והמתלוננת שהובאו אלינו בכלי שני, לא מצאנו ביסוס משמעותי לחשד לפגיעה מינית מצידו של הנילון. לאחר שבודדנו את רעשי הרקע ובחנו את הדברים לגופם, נותרנו עם גירסת המתלוננת מול גירסת הנילון. שתי הגירסאות אפשריות ומסתדרות בצורה סבירה והגיונית עם הנתונים המציאותיים כפי שהובאו בפנינו, ובנסיבות הקיימות לא ניתן להכריע ביניהן.
  3. ייתכן שביום מן הימים תחפוץ המתלוננת לבסס את החשד כלפי הנילון וזאת באמצעים שונים העומדים לרשותה. עם זאת, במצב הנתון לא בוסס החשד לפגיעה מינית.

צות הבדיקה המצומצם כלל 6 חברים: הרב עמיחי גורדין - חבר מליאת המועצה מטעם אלון שבות, ד"ר יוכבד דיבו - חברת צוות המוגנות של אלון שבות, אברהם ווייס - חבר מליאת המועצה מטעם כרמי צור, ישי טחובר - חבר מליאת המועצה מטעם נוקדים, אפי סומך - חבר מליאת המועצה מטעם כפר עציון וגדעון שינדלר - חבר מליאת המועצה מטעם ראש צורים.

הצוות קבע כי "איננו חושבים שעצם חתימת ההסכם מבססת את החשד לפגיעה מינית מצידו של הנילון".

עם זאת הצוות קובע כי התנהלותו של פרל ללפני ואחרי חשיפת הפרשה לא היו נאותים ומתאימים למנהיג ציבור. הצוות מעביר ביקורת על כך שפרל לא שיתף פעולה עם פורום תקנה וחזר על דרישתו שהמתלוננת תפנה למשטרה ותגיש תלונה. לאחר חשיפת הפרשה כותב צוות הבדיקה "ראוי ונכון היה שהודעות ראש המועצה יצאו ישירות לציבור. התנהלות של ראש המועצה נתפסה כהתנהגות לא מנהיגותית ולא נכונה ועל אף הנסיבות הקשות שבהן היה שרוי היה נדרש ממנו לגלות מנהיגות ולהישיר מבט כלפי ציבור בוחריו". יחד עם זאת הצוות מסכים כי חלק מהשתיקה הייתה נצרכת כדי להגן על המתלוננת ולפי רצונה ובקשתה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן