פ"ת: העירייה שיבצה ילדים במוסדות חרדיים במקום בחמ"ד

הורים לילדים בשכונת הדר גנים בפתח תקווה הופתעו לגלות שילדיהם שובצו בגנים של עמותה חרדית שאינה תואמת את אורח חייהם

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 12/10/15 15:32 כט בתשרי התשעו

פ"ת: העירייה שיבצה ילדים במוסדות חרדיים במקום בחמ"ד
Shutterstock, אילוסטרציה, צילום: Shutterstock, אילוסטרציה

הורים תושבי פתח תקוה, שביקשו לאחרונה לרשום את ילדיהם לגן ממלכתי-דתי בשכונת הדר גנים, גילו כי הם שובצו ללא ידיעתם למוסד חינוכי השייך לעמותת אחוות אחים החרדית. לטענתם, כשביקשו לעבור לגן המשתייך לזרם הציוני-דתי, הם נענו בשלילה, כך דווח בידיעות פתח תקווה.

ההורים טענו כי על אף שנרשמו בזמן באתר האינטרנט העירוני שובצו למורת רוחם לגנים שאינם תואמים את אורח חייהם ושאינם מתאימים לבית הספר אליו הוא רוצים לרשום את ילדיהם בהמשך.

"הגננת התהדרה בכך כבר באסיפת ההורים, ואמרה עוד כי אבות לא יוכלו להגיע למסיבות ולטקסים מטעמי צניעות בשל נוכחות אפשרית של הורים משני המינים. בנוסף על כך, לומדים בגן רק בנים, ולא שני המגדרים כנהוג בחינוך הממלכתי-דתי", התלונן אחד ההורים.

לדברי האב, בשום שלב הם לא ביקשו להירשם לגן חרדי ואיש בעירייה לא טרח לעדכן אותם על כך. "פנינו לכל הגורמים הרלוונטיים ברשות המקומית, אבל לא קיבלנו תשובות", הוא מוסיף. "מנהלת אגף גני הילדים, מיכל אונגר, טענה שזה גן ממלכתי-דתי. כשניסיתי לברר על אודות העמותה קיבלתי רק התחמקויות".

הורים אחרים סבורים כי צעדה של העירייה נובע משיקול כלכלי. לטענתם, בעוד שהצהרונים בגני הילדים בשכונה מופעלים על ידי מתנ"ס עמישב, הרי בגני הילדים השייכים לאחוות אחים פועלים צהרונים מטעם העמותה.

ההורים התלוננו גם כי התבקשו לאשר את הוראת הקבע על שמה של מנהלת הצהרון מטעם העמותה ולא לעמותה עצמה.

מעבר להבדל החינוכי בין שני הגנים, מרבית הילדים בגן של אחוות אחים ימשיכו לבית הספר מורשה הנחשב אדוק יותר וההורים שמתכוונים להעביר את ילדיהם לבית הספר עמיטל שנחשב לקליל יותר מתלוננים כי ילדיהם יצטרכו לעבור לבית הספר ללא חבריהם מהגן.

מנהלת האגף מיכל אונגר, מסרה בתגובה: "גני אחוות אחים משתייכים לזרם חיצוני-דתי. הוסבר לאב כמה פעמים שלגן שובצו ילדים הגרים בשכונה החדשה, וכן ילדים מהדר גנים שביקשו להשתבץ בגן זה. נוצר מצב שבגן נשארו הילדים שביקשו את אחוות אחים משום שהורי הילדים החדשים מהשכונה ביטלו רישום בטענה כי עדיין לא עברו לפתח תקוה. לאב הוצעו בערב החג שלוש אופציות לגנים חלופיים ואנו ממתינים להחלטתו".