פרקליטו של אזריה לכיפה: "לקבוע שהתגובה לפיגוע קשורה לאלאור זו חוצפה"

עו"ד בן מלכא לא מסכים עם הקביעה, לפיה התגובה המהוססת של החיילים לפיגוע הדריסה היא אפקט ודאי של פרשת מרשו. עם זאת הוא לא פוסל את הצורך בשינוי הוראות הפתיחה באש, "נשק זה לא מטאטא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/01/17 18:26 י בטבת התשעז

פרקליטו של אזריה לכיפה: "לקבוע שהתגובה לפיגוע קשורה לאלאור זו חוצפה"
פלאש 90. מרים אלסטר, צילום: פלאש 90. מרים אלסטר

"להגיד בודאת שהתגובה לפיגוע קשורה לפרשת אזריה זה גובל בחוצפה". כך אומר הערב (א') ל'כיפה', עו"ד בן מלכא, מצוות ההגנה של החייל אלאור אזריה.

עו"ד מלכא הוסיף כי "עדיין מוקדם להחליט אם זה שייך לפרשת אלאור אזריה או לא וצריך להמתין לתחקיר כדי לראות מה באמת קרה שם". בהאשמות חריפות הוא טוען ש-"פוליטיקאים גם מימין וגם משמאל מנסים לעשות סיבובים על נרצחי הפיגוע. זו תרבות קלוקלת של אופורטנזים וניצול מצבים. זה חבל ומיותר".

עם זאת הוא טוען שיש לבצע תחקיר מעמיק ולברר את מידת הקשר בין האירוע לפרשת אזריה, שהורשע בשבוע שעבר בהריגת מחבל מנוטרל. "נשק זה לא מטאטא", הוא אומר ומוסיף, "צר לי על אובדן חיי אדם, לבי עם המשפחות. יחד עם זאת יש לתחקר, לאלתר, מדוע לא בוצע ירי מיידי". לדבריו במידה ויתברר קשר מסויים הצבא יצטרך לעשות חושבים, "אם באמת התחקיר יראה שהיתה שם התמהמהות בירי או משהו דומה לזה, אז הצבא יצטרך לעשות חישוב מסלול מחדש ולשקול שינוי בהוראות הפתיחה באש".

(צילום: באדיבות המצולם)

מוקדם יותר טען איתן רונד, מדריך החיילים שחיסל את המחבל כי התמהמהות החיילים בטיפול בזירת האירוע קשורה לפרשת אזריה, "הייתה התמהמהות בפתיחה בירי. אין לי ספק שזה גורם משמעותי, כי כל מה שאומרים להם בזמן האחרון זה להיזהר. יכול להיות שכמה דקות פחות של התמהמהות והמצב היה טוב יותר עכשיו".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן