פרסום ראשון: צה"ל סוגר את הפנימיה הצבאית באור עציון

במסגרת הקיצוצים הרוחביים בצה"ל הוחלט לסגור את הפנימיה הצבאית. הרב דרוקמן: "קיבלנו בצער ובהפתעה את ההחלטה"

חדשות כיפה נריה כנפו, כיפה 10/11/15 18:54 כח בחשון התשעו

פרסום ראשון: צה"ל סוגר את הפנימיה הצבאית באור עציון
אילוסטרציה דובר צהל, צילום: אילוסטרציה דובר צהל

הנהלת הפנימיה הצבאית לפיקוד באור עציון הודיעה היום (ג') לתלמידיה, כי במסגרת הקיצוצים במערכת הביטחון, החליטו הרמטכ"ל גדי איזנקוט ושר הבטחון משה יעלון על סגירת הפנימיה הצבאית אחרי 35 שנות פעילות, מאות בוגרים ועשרות קצינים בשדרה הפיקודית בצה"ל.

בין בוגריה של הפנימיה היוקרתית באור עציון נמנים בין השאר מח"ט גבעתי לשעבר, אל"מ עופר וינטר, עוזר הרמטכ"ל לשעבר, אל"מ הוד בצר ועוד.

"קיבלנו בצער ובהפתעה את ההחלטה" אומר הרב חיים דרוקמן, שקיבל את ההודעה על סגירת הפנמ"צ בזמן ביקורו באולפנת בנ"ע רעות בפתח תקווה, במסגרת אירועי חג הסיגד. "אנו מקווים כי בדיוק עומק ובחינה נוספת של סוגייה זו יוחלט על המשך פעילות הפנמ"צ. בשנות פעילותה הביאה הפנמ"צ לצה"ל ברכה גדולה וקצינים ראויים , נכון יהיה שמפעל חינוכי זה ימשיך לשרת עוד שנים רבות מתוך ראייה על צרכיה העתידיים של מדינת ישראל" הוסיף הרב דרוקמן שכבר ביקש את התערבותו המיידית של השר בנט שנכח גם הוא במקום.

גם ראובן הכהן, בוגר הפנימיה הצבאית, מספר לכיפה על תחושותיו בעקבות ההודעה על סגירת הפנימיה. "אנחנו עצובים. זו ההיסטוריה של המדינה, חזונו של בן גוריון לפיתוח פיקוד יוקרתי של צה"ל, חלק מהרוח של ארץ ישראל של פעם ומעבר לכך זה חזון של הרב דרוקמן להצמיח קצינים דתיים איכותיים בצה"ל, וזה יורד עכשיו לטמיון. כואב הלב לשמוע על סגירת הפנימיה".