פרסום ראשון: פקודת התרומות החדשה פוגעת בחיילים הדתיים

לפי הפקודה כל חייל דתי רשאי לקבל 'יום ישיבה' אחד בחודש. בצה"ל החליטו להפסיק את ההתקשרות עם מי שהיה אחראי על כך בשנים האחרונות, למרות שפעילותו אושרה ע"י קרן לב"י. דו"צ: "הנושא יטופל על מנת שימי הישיבה יתקיימו באופן מלא"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/01/17 16:14 יז בטבת התשעז

פרסום ראשון: פקודת התרומות החדשה פוגעת בחיילים הדתיים
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90, צילום: אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לידיעה. Yaakov Naumi, פלאש 90

פקודות מטכ"ל מחייבות את הצבא לספק לחייליו הדתיים 'יום השתלמות תורנית' בממוצע לחודש, או כפי שמכנים זאת החיילים, 'יום ישיבה'. עם זאת ל'כיפה' נודע, כי בחודשים האחרונים הפקודה אינה נאכפת במלואה, למרות שהתנועה שהיתה אמונה על ימי הישיבה בשנים האחרונות, אושרה על ידי 'יחד למען החייל''.

לפי פקודת מטכ"ל 34.03.03, צה"ל מחוייב לאפשר לכל חייל דתי להשתתף בהשתלמות תורנית בתדירות של 3 ימים לפחות על פני תקופה של 3 חודשים. על מנת לאכוף את הפקודה הנל, תנועת 'תורה אחרי צבא' בראשותו של הרב אילן ציפורי, הפעילה בשבע השנים האחרונות באישור הצבא ובהתנדבות, את ימי הישיבה לחיילים הדתיים.

לפני מספר חודשים החליטו בצבא להסדיר את נושא התרומות לצה"ל. כיום כל מי שמעוניין לתרום, חייב לעבור דרך ארגון 'יחד למען החייל' ולקבל ממנה אישור למתן התרומה. 'יחד למען החייל' הינו הגוף המאוחד של האגודה למען החייל וקרן לב"י. לפני כחודשיים הופסקה פעילותה של 'תורה אחרי צבא'. ראש התנועה הרב אילן ציפורי אומר כי אין לו מושג מדוע פעילות תנועתו הופסקה וכי צה"ל עדיין לא סיפק לו תשובה ברורה, "קרן לב"י אשרה והצבא עדיין לא אישר ולא החזיר תשובה".

גורם צבאי סיפר ל'כיפה' שלמרות ש'תורה אחרי צבא' אושרה ע"י קרן לב"י, באכ"א לא אישרו את המשך פעילות התנועה וכתוצאה מכך בחודשיים האחרונים הפקודה לא נאכפת באופן מלא ו'ימי הישיבה' כמעט ואינם מתקיימים.

בדובר צה"ל מודים שתדירות ימי הישיבה נמוכה מהרגיל ואומרים בתגובה כי "ארגון 'תורה אחרי עבודה' (הטעות במקור, מ.ו.) הוא ארגון שפעל בתרומה להעברת שיעורים במסגרת ימי ישיבה ופעילותו לא מאושרת בצה"ל בעקבות אי עמידתו במדיניות התרומות העדכנית. ימי ישיבה מתקיימים במתכונת מצומצמת והנושא יטופל על מנת שיתקיימו באופן מלא".

אז מדוע מה שמספיק טוב עבור קרן לב"י לא עומד ברף של אכ"א? גורם ברבנות הצבאית הסביר ל'כיפה' שהפקודה החדשה עסקה בהסדרת עניין התרומות במגוון תחומים, אך "לא נכללו בה שירותי הרצאות ושיעורים"

מפורום רבנים צבאיים במילואים נמסר כי "לאחר שענף תודעה יהודית הועבר מהרבנות, הרמטכ"ל וראש אכ"א הבטיחו לרבני ישראל ששיעורי התורה לדתיים לא יפגעו, דבר שמעוגן בתוך פקודות המטכ"ל. אנו מצפים שההבטחה תקויים ושנושא השיעורים וההרצאות יוסדרו בתוך הפקודה החדשה. ולא ברור למה זה לא נעשה עד כה".