פרי תקף את חוסר הניסיון של שקד, בנט הגיב בחריפות

יעקב פרי טען שאיילת שקד אינה מספיק מנוסה להיות השרה לביטחון פנים, בנט הגיב בחריפות "אעשה הכל כדי שהיא תכהן בתפקיד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/02/15 14:56 יט בשבט התשעה

פרי תקף את חוסר הניסיון של שקד, בנט הגיב בחריפות
פלאש 90, צילום: פלאש 90

הבוקר, לאחר שפורסם כי הבית היהודי מעוניין שאיילת שקד תהיה השרה לביטחון פנים, תקף השר לשעבר יעקב פרי את שקד וטען כי היא אינה בעלת מספיק ניסיון כדי לכהן בתפקיד כזה. בראיון לניסים משעל אמר פרי "הגברת חסרת ניסיון. אלו דברים שיש לנהוג בהם בקצת יותר שיקול דעת".

השר נפתלי בנט הגיב בחריפות לדברי פרי וטען כי אין מתאים ממנה לכהן בתפקיד. בפוסט בפייסבוק שכותרתו "יעקב פרי, שכנעת אותי. אהפוך עולם כדי שאילת שקד תהיה השרה לבטחון הפנים של ישראל", תקף בנט את פרי וטען כי הינו שובניסט וכי ניסיון אינו בהכרח הפקטור המשמעותי בסיפור. “מר פרי הנכבד. נניח לרגע בצד את האמירה השוביניסטית הבוטה "הגברת היא חסרת ניסיון", שהרי האדון, יו"ר המפלגה שלך, יאיר לפיד, הגיע עם הרבה ניסיון לתפקיד שר האוצר והוכיח ביצועים מרשימים", לעג לו.

"אבל אתה מדבר על שיקול דעת? אתה?”, תקף בנט. “אתה שהטפת לירידה מרמת הגולן (!) מדבר על שיקול דעת? אתה שאמרת חודש אחרי הפיגוע במלון פארק: "נציע לרשות הפלסטינית: על כל חודש של שקט מטרור, נפנה התנחלות אחת או שתיים" - האם זהו שיקול דעת? ניסיון במלחמה בטרור? אתה שתומך בהקמת מדינה פלסטינית (לצערי, כמו כל המפלגות בכנסת חוץ מהבית היהודי) מדבר על שיקול דעת? כמה טילים עוד צריכים לנחות פה כדי שתבין שזה רעיון מסוכן והזוי? אתה שתמכת בשחרורי מחבלים פעם אחר פעם מדבר על שיקול דעת ועל בטחון הפנים של ישראל? אתה, שתומך בחזרה לקווי 67, אתה מדבר על שיקול דעת?”.

"אין ספק מר פרי, אתה מבין באסטרטגיה, לך יש שיקול דעת. אחרי הכל - אתה גם גבר גבר בניגוד לאילת שקד, וגם שמאל קיצוני בניגוד לאילת שקד, וגם יו"ר המפלגה שלך מביא עימו הרבה ניסיון, בניגוד לאילת שקד כמובן. אתה מהחונטה הנכונה, אתה מהצד הנכון של המפה, ובכלל - גם המשטרה הוכיחה מהו שיקול דעת, טוהר מידות וערכים - למה שניתן ל"גברת חסרת הניסיון" שקד לקלקל את כל הטוב הזה?”

"אז אני מודיע לך כאן ועכשיו", הוסיף בנט: "אם הייתי צריך עוד סיבה כדי לדרוש שאילת שקד תהיה השרה לבטחון הפנים של ישראל, היום נתת לי את הסיבה הגדולה ביותר. שקד שהעבירה את החוק נגד חנינה למחבלים (נגד עמדת המפלגה שלך), שהעבירה את חוק משאל עם (כדי למנוע מאנשים עם רעיונות כמו שלך לזרוק יהודים מהבית בשרירותיות), ושלחמה את מלחמת הימין הלא מתנצל לכל אורך חייה - היא הכי ראויה בכנסת לשאת בתפקיד החשוב הזה. שקד, כשרה לביטחון פנים תיאבק באמת במסתננים, תעצור את קונספציית הבטונדות המופקרת בירושלים, תפסיק את הקייטנה של המחבלים בבתי הכלא, תחזיר את הריבונות לנגב והגליל, תעצור את ההסתה של התנועה האיסלאמית, ובקיצור - תחזיר את הביטחון האישי של כל אחד מאיתנו לרחובות. ובעיקר, שקד תסתכל למציאות בעיניים, יותר מכל ה"ביטחוניסטים" שכמותך, שנכנעים מובסים בפני הטרור פעם אחר פעם.

"הנס שלנו, מר פרי, שלא הקשבנו לשיקול דעתך אז, אני מתחייב לא להקשיב לו גם עכשיו", סיכם בנט. "השרה לבטחון פנים אילת שקד תשמור גם בטחונך ובטחון ילדיך. עוד תודה לבית היהודי על כך. מניסיון”.