פריצת דרך ישראלית: האם נסללה הדרך למלחמה במחלות הסרטן והאיידס?

חברה ישראלית, העוסקת במחלת האיידס, מציגה תוצאות דרמטיות של השפעת התרופה שפיתחו. לטענתם, התרופה מצליחה בסבירות של 97% להשמיד את נגיף ה- HIV ובהמשך עשויה גם להיות יעילה במלחמה בתאים סרטניים

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/16 09:32 ל בתשרי התשעז

פריצת דרך ישראלית: האם נסללה הדרך למלחמה במחלות הסרטן והאיידס?

האם נשאי נגיף ה- HIV, ואולי גם חולי הסרטן, יכולים לנשום מעט לרווחה? ע"פ תוצאות ניסוי התרופה, שפיתחה חברה ישראלית, יתכן מאוד שיש לאותם חולים שביב קטן של תקווה.

חברת ציון פארמסוטיקל הישראלית בשיתוף פרופ' אברהם לויטר מהמכון למדעי החיים באוניברסיטה העברית, שפיתח את התרופה ופרופ' זאב שטגר, מנהל מכון האיידס בבית חולים קפלן, מציגים תוצאות דרמטיות בניסוי התרופה gammora שפיתחו ל- HIV. בניסויים שנעשו לאחרונה במעבדת המחקר בבית חולים קפלן בדמם של 10 חולי HIV, נתקבלו תוצאות חסרות תקדים של עד 97 אחוז בהשמדת הנגיף. השלב הבא, שיחל בקרוב, הוא לתת את התרופה בניסויי חמלה לחולים, בשיתוף משרד הבריאות.

התרופה gammora היא פריצת דרך לחיסול וירוס ה-HIV באמצעות פיתוח גישה חדשה להשמדת תאים הנושאים את גנום וירוס ה- HIV, הגורם הישיר למחלת האיידס. מחברת ציון פארמסוטיקל נמסר כי "לאור התוצאות הדרמטיות ב- HIV ולאור ניסיונות פרלימינאריים שבוצעו בתאים סרטניים היא סבורה שהתרופה תדע להשמיד כל סוג של תא סרטני ובקרוב חברת האחות ציון ביומדיק תחל בניסויים קליניים ב-12 סוגים סרטניים במספר בתי חולים ברחבי הארץ. כרגע יש חיסיון על הניסויים בסרטן ופרטים נוספים יימסרו בהמשך".