פרופ' אביעד הכהן: האיום של ליברמן "אינו עומד בדרישות החוק"

לדברי פרופ' הכהן הסמכות להכיר או לא במכינה קדם צבאית היא באחראיות מנכ"ל משרד החינוך. ח"כ רחל עזריה תומכת: "המהלך יחזק את צה"ל כצבא העם"

חדשות כיפה משה ויסטוך 15/03/17 17:10 יז באדר התשעז

פרופ' אביעד הכהן: האיום של ליברמן "אינו עומד בדרישות החוק"
יחצ, צילום: יחצ

ניתן להזדהות ולהסכים עם האולטימטום שהציב השר ליברמן לרב לוינשטיין וניתן גם לשלול אותו. פרופ' אביעד הכהן לעומת זאת, מסתכל על האיומים בעיניים משפטיות שלדבריו מלמדות שהמכתב ששלח שר הביטחון הוא חסר משמעות מבחינה חוקית.

דיקן המרכז האקדמי 'שערי מדע ומשפט' אומר כי "הסמכות להכיר במכינה קדם צבאית אינה נתונה כלל בידי שר הביטחון". לדבריו הדרישה של ליברמן מהרב יגאל להתפטר ולא יפסיק את הכרת משרד הביטחון בישיבת עלי כישיבת הסדר, "אינה עומדת בדרישות החוק ומנוגדת לערכי יסוד של חופש הביטוי וחופש הדת". בנוסף לכך אומר פרופ' הכהן כי "הסמכות להכיר במכינה קדם צבאית, היא בידי מנכ"ל משרד החינוך".

הרב יובל שרלו חיזק גם הוא את הצורך בשמירה על חופש הביטוי כשכתב בחשבון הטוויטר שלו: "אין ספור פעמים כתבתי כי חופש הדיבור נבחן רק מול דעות שאדם מתעב, ובכל זאת נאבק על זכות האדם לאומרן. יבחן כל אחד את עצמו בהקשר הרב לווינשטיין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן