"פעמונים" מצטרפים למחאת הדיור

הארגון לייעוץ כלכלי הגיע לאוהלי המחאה העיקריים ברחבי הארץ, כדי להסביר למפגינים כיצד להגיע לאיזון תקציבי נכון - ולהימנע מהנפילה הכלכלית הבאה

חדשות כיפה אורי פולק 31/07/11 12:11 כט בתמוז התשעא

"פעמונים" מצטרפים למחאת הדיור
יח"צ, צילום: יח"צ

ארגון הצדקה לייעוץ כלכלי, "פעמונים", מצטרף היום (א') למחאת הדיור. בשיתוף פעולה עם התאחדות הסטודנטים הארצית, הגיעו יועצי הארגון לאוהלי המחאה העיקריים ברחבי הארץ, כדי להעביר סדנאות המייעצות למפגינים כיצד להגיע לאיזון תקציבי נכון ולהימנע מהנפילה הכלכלית הבאה.

בין היתר, החל הארגון בפעילות הסברתית במאהל המחאה המרכזי בשדרות רוטשילד בתל אביב ובמאהלי המחאה, בקריית שמונה, בבאר שבע, בהרצליה ובשדרות. בחלק מהמקומות הפכו יועצי "פעמונים" לבני בית במקום, שזכו להתעניינות המפגינים המיוזעים - שלחלקם זו ההיכרות הראשונה עם היוזמה הציונית-דתית.

ב"פעמונים" הציגו למפגינים נתונים עדכניים על ההוצאות הממוצעות של משפחות בישראל, לרבות דיור, תחבורה, מזון ותקשורת. בין הפעילים למפגינים התפתח דיון ביחס לחלוקת המשתנים השונים מתוך סך ההכנסות הממוצע. הפעילים חילקו במקום "דפי שיקוף" המציגים פירוט של ההוצאות השוטפות - הקבועות והחד פעמיות - אל מול ההכנסות. באמצעות הכלי הזה למדו המפגינים שיעור ראשון בכלכלת בית, המשקף את הפער שבין ההוצאות הגדולות להכנסות הממוצעות.

"הגענו למאהל המחאה על מנת לעודד את המפגינים ולהצטרף לקול הזעקה הקובל על המצב העגום בו רבים מהאזרחים אינם יכולים להרשות לעצמם מגורים ראויים ומתאימים לצרכיהם", מספר אוריאל לדרברג, מנכ"ל "פעמונים". לדבריו, "חשוב לנו לחזק אותם ולתת להם מהידע המקצועי שלנו על מנת שלא יגיעו לנפילה כואבת".

לדרברג ציין כי בארגון "עוקבים בדאגה" אחר עליית מרכיב הדיור בסל התקציב המשפחתי בשנים האחרונות ורואים "כיצד חלק נכבד ממקרים אלו נובע כתוצאה מאי יכולת עמידה כלכלית אשר ברובם של המקרים קשור באופן ישיר לסעיף הדיור, על כן המחאה הזו נכונה וצודקת". לדבריו, "אנו רואים כיצד נכון שהממשלה חייבת למצוא פתרונות למצב העגום אליו נקלענו ולאפשר לאזרחיה למצוא מגורים ראויים. יחד עם זאת, אנו שבים ומדגישים, כי עלינו לגלות אחריות אישית וללמוד כיצד לנהל את המאזן התקציבי שלנו כדי שלא ניפול לקרשים ונזדקק לעזרה. זאת תורת פעמונים ואת זה באנו ללמד את השובתים".

לדרברג הבטיח כי ב"פעמונים" מתכוונים להרחיב את הפעילות הציבורית בימים הקרובים ולפנות "גם לרופאים ולמתמחים ולכל מגזר או סקטור שנמצא במצוקה ונלחם על איזון כלכלת ביתו ושביכולתנו לעזור לו".