פעילי ימין יפגינו מול ביתו של תא"ל אלון

הפעילים יפגינו במחאה על הנחייתו של מפקד אוגדת איו"ש, שתדרך את פקודיו להסתיר מידע מחיילים המתגוררים בהתיישבות

חדשות כיפה אורי פולק 16/06/11 12:47 יד בסיון התשעא

פעילי ימין יפגינו מול ביתו של תא"ל אלון
דובר צה"ל, צילום: דובר צה"ל

לאחר פרסום המסמך שכתב וקרא לזהירות מחיילים הגרים בהתיישבות, מחשש שידליפו פרטים מבצעיים של פינוי יישובים, יתמודד מפקד אוגדת איו"ש, תא"ל ניצן אלון, מול הפגנת ימין הצפויה להתקיים מחר (ו') מול ביתו.

כפי שדווח בכיפה בראשית השבוע, תא"ל ניצן אלון תדרך באחרונה את פקודיו והדגיש כי הוא מבקש לתחקר חיילים המתגוררים בהתנחלויות, ביניהם חיילים דתיים, זאת מפני שהם עלולים להדליף מידע על פינוי עתידי של מאחזים. "עלינו כמפקדים לבדוק ולאפיין בצורה יסודית את רקע החיילים. יש לראיין את החיילים בעלי הפוטנציאל שעלולים לפגוע בביטחון המדינה ולשבצם בהתאם בתפקידים בהם אינם חשופים למידע רגיש".

בימים האחרונים פורסמו ביישובים שונים מודעות הקוראות לציבור להגיע למשמרת מחאה מול ביתו של מפקד האוגדה ולקרוא להדחתו מצה"ל. במודעות נכתב כי "אין מקום בצה"ל לפעילי שמאל קיצוני כמוהו, הוא סוכן של השמאל הקיצוני שהסתנן לצבא".

במודעות מציינים מספר מקרים המיוחסים לתא"ל אלון, כמי שאחראי, לטענת מארגני ההפגנה, לפקודה שקראה לירות כדורי גומי ופלסטיק על מתיישבים, או על הנסיבות שהביאו למציאות הביטחונית שהביאה להירצחו של בן יוסף לבנת ז"ל, בשובו מביקור בקבר יוסף. במודעות מצוטט תא"ל אלון כמי שטען שרצח בני משפחת פוגל ז"ל, ביישוב איתמר, הינו "תג מחיר על תג מחיר".

נעם פדרמן, פעיל ימין מוכר, אמר היום בראיון לגלי צה"ל כי "ההתיישבות ביהודה ושומרון סובלת מהתנכלויות של תא"ל אלון, שמופעל בידי אשתו הקיצונית, חברה בארגון השמאל הקיצוני 'נשות ווטש'. הוא אף קרא למדינה להכיר במדינה פלסטינית".

במידה וההפגנה נגד תא"ל אלון תצא אל הפועל, יצטרף בכך מפקד האוגדה לפנתיאון מכובד של קציני צבא בכירים אשר הפכו לשנואי המתיישבים בעת תקופת כהונתם. רק לפני כשנתיים הפגינו המתיישבים מול בתיהם של תא"ל נועם תיבון, אז מפקד אוגדת יהודה ושומרון והאלוף גדי שמני, בתקופת כהונתו כמפקד פיקוד המרכז.