פעילי המקדש ערכו עצרת תפילה ומחאה בכניסה להר הבית

למעלה מ-150 שוחרי הר הבית והמקדש ערכו עצרת תפילה ומחאה מול שערי הר הבית הנעולים. דובר המטה למען המקדש, יהודה גליק: כשהמשטרה רוצה לשמור על הסדר, היא מסוגלת לכך

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 07/08/13 19:09 א באלול התשעג

פעילי המקדש ערכו עצרת תפילה ומחאה בכניסה להר הבית

פעילי המקדש מחו על סגירת הר הבית בפני יהודים בעקבות אלימות ואיומים של המוסלמים במקום. המוחים טענו ש"בעקבות כמה תקריות יזומות של מוסלמים נגד יהודים בהר הבית, המשטרה בחרה לגרש את המיעוט המותקף, במקום לסלק את הפורעים האלימים".

המשטרה אבטחה את התפילה ואפשרה את עצרת המחאה במקום, אך ניסתה למנוע הנפת שלטים באירוע. למרות זאת, עמדו המוחים על זכותם ונשאו שלטים עם הכתובות: "עלייה חופשית, מדינה עברית", תמונת המקדש עם הכתובת "נתניהו, העם רוצה הביתה", וכן שלט מחאה שמונה את מדירי הר הבית מטיטוס עד נתניהו תחת הכותרת "הר הבית - מחוץ לתחום ליהודים".

המוחים דרשו לאפשר ליהודים את זכויותיהם הבסיסיות בהר הבית, כמו כניסה חפשית להר, ותפילה במקום. הם תקפו את התייחסות המשטרה ליהודים בהר הבית כאל אורחים. וטענו שהממשלה לא עושה 'טובות' ליהודים כאשר מאפשרת להם להכנס להר. לדבריהם, "מן הראוי שמדינת ישראל תדאג לזכויות היהודים במקום היחיד בעולם שיהודי מצווה לעלות אליו". לאור אירועי החודש האחרון וכשלון המשטרה לאבטח את היהודים בהר הבית מפני המוסלמים, דרשו המפגינים לפתוח את הר הבית ליהודים בלבד בחגים יהודיים.

ראש כולל ומכון המקדש הרב ישראל אריאל, הוביל את התפילה במקום, ולאחר מכן הצהיר: "אנו צריכים לפתוח פתח כחודו של מחט, והקדוש ברוך הוא יפתח לנו פתח כפתחו של אולם המקדש". יו"ר המטה המשותף של ארגוני המקדש, אביעד ויסולי, הזמין את הנוכחים להגיע שוב בראשי חודשים הבאים, לתפילה בשער הר הבית, "אם לא תותר עדיין חלילה התפילה בתוך ההר עצמו". כלשונו.

לאחר התפילה החלו מתפללי המקדש לצעוד לעבר שערי הר הבית האחרים, הפתוחים לכניסת מוסלמים בלבד, אך כוחות משטרה נעמדו בדרכם, ולא איפשרו את המעבר.

מארגני המחאה הודו לקהל הרב שטרח לבוא מכל רחבי הארץ למרות שעת הבוקר המוקדמת. לדבריהם "מתברר שסגירת הר הבית ליהודים פגע בהמוני בית ישראל, ורבים באו להביע את כאבם ומחאתם על כך". כן הודו גם למשטרה שנערכה כראוי ואיפשרה את המחאה, למרות האירועים המקבילים היום בכותל ובהר הבית, ראמדאן, נשות הכותל, ותפילת ראש חודש של בנות הסמינרים.

דובר המטה, יהודה גליק, סיכם את האירוע ואמר כי "משטרת ישראל הוכיחה הבוקר שגם ביום מורכב מאוד שכלל את תפילתן של אלפי חרדיות, נשות הכותל, הרמאדן מוסלמי ומתפללי הר הבית, היא יודעת להתמודד ולשמור על הסדר“.

"הוכח שכל מה שנדרש זה שהמשטרה תקבל מהממשלה את ההוראות הנכונות לאבטח את מתפללי המקדש בהר הבית. אין לנו ספק שבהינתן האור הירוק לאפשר ליהודים את זכויות האדם הבסיסיות שלנו בהר הבית, תדע המשטרה לתת את האבטחה הנדרשת לכך, תוך שמירה על סדר ציבורי למופת", הוסיף גליק.