פנייה למזכ"ל האו"ם: הוצא את היישות הפלשתינאית מהארגון בעקבות החטיפה

מאות משפטנים דורשים ממזכ"ל האום באן קי מון לפעול נגד הפלסטינים בעקבות החטיפה. "מדובר בהפרה בוטה של כל הנורמות ההומניטריות והמוסכמות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/06/14 11:11 כב בסיון התשעד

פנייה למזכ"ל האו"ם: הוצא את היישות הפלשתינאית מהארגון בעקבות החטיפה
¥§•ªˆ¨ˇ© LOVE © ˇ¨ˆª•§¥-cc-by, צילום: ¥§•ªˆ¨ˇ© LOVE © ˇ¨ˆª•§¥-cc-by

הפורום המשפטי למען ישראל דורש ממזכ"ל האו"ם לפעול נגד הפלסטינים בעקבות החטיפה.

השגריר בדימוס אלן בייקר, ראש היחידה הבינלאומית בפורום לשעבר היועץ המשפטי של משרד החוץ ומנכ"ל הפורום נחי אייל פנו השבוע בשם חברי הפורום במכתב למזכ"ל האו"ם באן קי מון בדרישה לפעול להוצאת הרשות הפלשתינאית ונציגיה ולנשלם מכל מעמד במוסדות האו"ם לאור היותם "יישות טרוריסטית".

"מעשה החטיפה הטראגי והשבי של שלושה צעירים ישראלים בידי ארגון טרור שהסתפח למה שאתם מכנים "מדינת פלסטין" שכיום, נחשבת למדינה משקיפה באו"ם, הוא הפרה בוטה של כל הנורמות ההומניטריות והמוסכמות."

בפנייתם טוענים המשפטנים כי יש קשר הדוק לאופן שבו האו"ם מתייחס לישות הפלסטינאית לבין המצב העגום באזורנו. "ע"פ כל קריטריון של המשפט הבינלאומי אין להתייחס לישות כאל מדינה. וכשהאו"ם העניק לה מעמד של מדינה, זו הפרה של הסכמי אוסלו שנתמכו על ידי האו"ם. וזאת על פי כמה וכמה לאור שילובו של החמאס, המוכר בקרב מרבית המדינות העולם התרבותיות כארגון טרור, בהנהגת הרשות הפלשתינאית. דבר שאף נוגד מכל וכל את ההחלטות של האו"ם עצמו בנוגע למניעת מתן חסות וסיוע לגורמי טרור."

בהמשך המכתב טוענים אנשי הפורום ש"החטיפה, שעדיין לא הסתיימה מנוהלת ע"י גורמי טרור שלאחרונה, עם הסכם האיחוד עם החמאס, הפכו להיות שותפים לרשות, רק מגבירה את הציניות ואת המבוכה בסיטואציה שבה המזכיר הכללי של האו"ם איפשר לרשות הפלשתינאית בעזרת מניפולציות מדיניות, לגרור אותו ואת הארגון למצב בלתי אפשרי.

המצב הנוכחי הוא הפרה בוטה של נורמות מקובלות ועקרונות של המשפט הבינ"ל, של הסכמים שנחתמו ושנתמכו ע"י האו"ם בעצמו וכן ההחלטות הרלוונטיות של האו"ם עצמו נגד הטרור"

במכתב תובעים המשפטנים מבאן "לפעול מיד, לחזור בו מכל הכרה ומעמד שהעניק האו"ם לישות הטרור הזו ולדחות את הדרישות הפלסטינאיות להצטרף לאמנות בינלאומיות - כולל האמנה לזכויות הילד - בשל ההטעיה והמרמה שבטענה כאילו מדובר במדינה."

השגריר לשעבר בייקר אמר הערב כי הוא נדהם "מהצביעות והיחס הסלקטיבי והחד-צדדי של האו"ם, של המזכ"ל ושל הקהילה הבינלאומית בכללותה, אשר מוכנים כולם לגנות את ישראל ולהקים ועדות בירור עובדות על כל דבר שישראל עושה, אך מתעלמים מהפגיעה הקשה הזאת כנד ישראל וכנגד כל הנורמות ההומניטאריות".