פניה לבני עקיבא: מדוע יצאו לטיולים ביישוב לא חוקי במקום בפריפריה?

פסיל לגסה, מנכ"ל הערוץ הישראלי אתיופי, תוהה במכתב פתוח למז"כל בני עקיבא מדוע התנועה בחרה לקיים טיול ביישוב לא חוקי במקום בפריפריה. בני עקיבא בתגובה: "הדברים המוצגים הינם חסרי אחיזה במציאות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/02/15 16:36 יט בשבט התשעה

פניה לבני עקיבא: מדוע יצאו לטיולים ביישוב לא חוקי במקום בפריפריה?
בני עקיבא, צילום: בני עקיבא

מדוע יצאו חניכי תנועת הנוער בני עקיבא לטיולי נטיעות ביישוב לא חוקי בשומרון במקום בפריפריה? את השאלה הזו הציג פסיל לגסה, מנכ"ל ערוץ IETV, הערוץ הישראלי האתיופי, במכתב פתוח לדני הירשברג, מזכ"ל בני עקיבא, לאחר שבשבוע שעבר יצאו כ-400 חניכי התנועה לטיול במקום בו הם קוראים להקים יישוב חדש בשומרון.

"ט"ו בשבט הינו חג חברתי ראשון במעלה, חג בו החברה מחזירה לטבע על מה שהוא נתן לה, חג בו ניתנת לנו ההזדמנות לעשות משהו חברתי עבור הקהילה. השנה בחרה תנועת בני עקיבא לנטוע עצים בישוב שנאסרה הקמתו זאת במקום לנטע עצים בפריפריה, בקהילות שעדיין צריכות פיתוח וחיבור”, כותב לגסה ומדגיש כי אינו מדבר רק בשם הקהילה האתיופית”.

"בני עקיבא הינה תנועת נוער חברתית מהטובות והגדולות שצמחו במדינתו ולכן ההחלטה השנה תמוהה בעיני כפליים. בעיני תנועת נוער צריכה להוות מגדלור גם לפוליטיקאים שמדברים חברתי אבל לא ממש עושים משהו בנדון”, טוען לגסה עוד.

"הפערים החברתיים רק גדלים במדינה, הקהילה האתיופית שיושבת בעיקר בפריפריה מתרחקת מאוד מהמרכז החברתי ולכן על בני עקיבא כתנועה חברתית לשים עליה את הדגש ולקרבה כמה שיותר למדינת תל אביב. ראוי היה לצאת לנטיעות חברתיות ולא פוליטיות ולקרב את אחינו בפריפריה למרכז", הוא מסכם.

בני עקיבא בתגובה: "תנועת "בני עקיבא" מקדמת מאז הקמתה פעילות חברתית ענפה בכלל חלקי הארץ. הדברים המוצגים הינם חסרי אחיזה במציאות ומציגים את הנעשה באופן המנותק מן הנעשה בשטח. ביום הפעילות הנ"ל יצאו כ-25,000 חניכי התנועה ויותר מ-2000 בני העדה האתיופית לפעילות ענפה בפריפריה, בגליל, בנגב, ביו"ש ובאזור ירושלים ליום פעילות בנושא "יוצרים חברה צודקת" כמסר ערכי משמעותי בו דוגלת התנועה. ביום זה גם נטלו חלק כמה מאות מחניכי שבט יובל בעלי צרכים מיוחדים וכשלוש מאות עולים חדשים מצרפת ומארה"ב החברים בפרויקט עמישב לקליטת עליה. אתר כיפה נפל למניפולציה של ארגוני שמאל שבוחרים להעצים פעילות של פחות מ2% מחניכי התנועה שהגיעו לאזור היישוב "אביתר" בשומרון בקריאה ברוכה לממשלת ישראל להקים במקום יישוב ע"פ חוק במקום להדגיש את פעילות כל התנועה. תנועת בני עקיבא גאה בכל פעילויותיה ושמחה שהחלק החברתי שבה הוא חלק חשוב ומרכזי".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן