פלאיירים נגד מתווה הכותל הוחרמו בטענת "הסתה"

פרסום ראשון: בני נוער ממרכז ליב"ה התפרסו ברחבי העיר בדוכני חלוקה של דפי הסברה נגד מתווה הכותל תחת הכותרת "לב לא מחלקים". שלושה דוכנים פורקו על ידי המשטרה שהחרימה את החומר ועד הערב לא ניתן אישור משום שזו "התנגדות להחלטת ממשלה"

חדשות כיפה משה מאירסדורף 25/04/16 21:43 יז בניסן התשעו

פלאיירים נגד מתווה הכותל הוחרמו בטענת "הסתה"
באדיבות מרכז ליבה, צילום: באדיבות מרכז ליבה

התנהלות שערוריתיית ובלתי דמוקרטית של משטרת ישראל:

במהלך היום קיבלו מאות בני נוער את פניהם של העולים לרגל לירושלים בימי חול המועד בקריאה: "לב לא מחלקים- על הכותל לא מתפשרים" הפעילים עמדו בדוכנים וקראו לחזק את הרבנות הראשית בעמידתה על משמר הכותל וכן הסבירו למבקרים שהכותל הוא לב האומה ובגלל קדושתו - אסור לפגוע בו.

בנוסף החתימו הפעילים את אלפי העולים על עצומה האומרת: "אנחנו מצטרפים לשרשרת הדורות וקוראים לראש הממשלה לפעול לאור החלטות מועצת הרבנות לדורותיה שלא לאפשר כל טקסים ופעולות רפורמיות המנוגדות לתורת ישראל בקרבת הכותל המערבי לכל אורכו ובכך לחזק את קדושתו של הכותל המערבי".

הכל הלך כשורה עד שבשלושה מוקדים בהם הוצבו דוכני החלוקה הגיעו שוטרים למקום והורו לפעילים לפרק את הדוכן ואף החרימו את חומר ההסברה בנושא.

לפעילים הוסבר על ידי השוטרים כי "יש לבדוק אם מדובר בחומר הסתה" ועד לבירור הוחרמו הפלאיירים.

במרכז ליב"ה סיפרו כי בשבוע שעבר קיבלו את האישורים מעיריית ירושלים להצבת הדוכנים ומול המשטרה התנהל מו"מ שבמהלכו הסבירה המשטרה כי אין אישור לחלוקה בתוך העיר העתיקה וכשנשאלו אם יש בעיה לחלוקה בסמוך לשערים מחוץ לחומות, נענו כי במקום הזה לא נדרש כלל אישור משטרתי אלא רק אישור מהעירייה, שכאמור ניתן. לאחר תשובה זו הציבו את הדוכנים מחוץ לחומות בסמוך לשער יפו, שער ציון ובאזור הכותל.

עוד סיפרו ראשי מרכז ליב"ה כי ההתנגדות של המשטרה לחלוקה בתוך החומות נבעה מכך שמדובר ב"התנגדות להחלטת ממשלה". במרכז ליב"ה אף הציגו פלאייר שהוצג למשטרה במהלך בקשת האישור ועליו סימנו את קציני המשטרה את החלקים הבעייתיים לדבריהם.

בחלקים המסומנים בעט: החלקים "הבעייתים" המתנגדים להחלטת הממשלה

למשטרת ישראל נשלחו מספר שאלות בנוגע להתנהלותה ובעיקר על ההחלטה לא לאפשר חלוקת חומרים ש'מתנגדים להחלטת ממשלה' כיוון שבמדינה דמוקרטית מאפשרת המשטרה גם פעילות כזו ובנוסף: מדוע הוחרמו החומרים ומה ההסתה שעולה מהם.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "למשטרת ישראל הוגשה בקשה אשר הועברה לבחינת הגורמים הרלוונטים וטרם נתקבלה החלטה לגביה. אשר על כן הפעילות התבצעה ללא היתר כנדרש וע״כ לא התאפשרה".

* עדכון: במהלך הערב, לאחר ניסיון לברר מה פשר ההתנגדות וההתנהלות קיבלו במרכז ליב"ה את האישור ממשטרת ישראל להצבת הדוכנים.

ממרכז ליב"ה נמסר בתגובה: "שמחנו לראות שמשטרת ישראל חזרה בה מההתנהלות השערורייתית היום שסתמה פיות של עשרות בני נוער שיצאו להסברה על אחדות הכותל. נמשיך לפעול לחיזוק הציביון היהודי של מדינת ישראל".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן