פיגוע ירי בבית אל וניסיון דריסה במכבים

שניים מהפצועים פצועים באורח קשה. צוותי מד"א פינו את הפצועים לבתי החולים. המחבל נוטרל על ידי כוחות הביטחון

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 31/01/16 11:17 כא בשבט התשעו

פיגוע ירי בבית אל וניסיון דריסה במכבים
TPS, צילום: TPS

ניסיון לפיגוע דריסה אירע לפני זמן קצר (א') בכביש 443, בסמוך למחסום מכבים - כך עלה מדיווח ראשוני. לפי שעה לא דווח על נפגעים וככל הנראה המחבל נוטרל. בהמשך, אישה בהריון נפצעה קל מרסיסי זכוכית כתוצאה מזריקת אבנים סמוך לבית אומר, צפונית לחברון. היא מטופלת במוקד קריית ארבע וככל הנראה תפונה בהמשך לבית החולים.

מוקדם יותר נפצעו שלושה בפיגוע ירי שאירע בבית אל. שניים נפצעו באורח קשה, והשלישי נפצע באורח קל. המחבל נתפס ונוטרל על ידי כוחות הביטחון. לפי הדיווחים, מדובר במחבל שהגיע ברכב, למחסום צה"ל ליד בית אל, ופתח בירי לעבר חיילים ואזרחים שהיו במקום. הפצועים טופלו על ידי כוחות הצלה שהוזעקו למקום ופונו לבתי החולים שערי צדק והדסה בירושלים.

שלושת הפצועים בפיגוע הירי שאירע היום במחסום של המנהל האזרחי ליד ההתנחלות בית אל שבשומרון הם חיילי צה"ל - כך הותר לפרסום. שניים מהחיילים נפצעו באורח קשה וחייל נוסף נפצע באורח קל.

מדוברות מד"א נמסר: "חובשים ופרמדיקים, בסיוע כוח רפואה של צה"ל, העניקו טיפול רפואי ומפנים לבתי החולים בירושלים שלושה צעירים כבני 20. אחד מהם במצב קשה עם פצע ירי בפלג גוף עליון, אחד במצב קשה עם פצע ירי בגפיים, ואחד קל עם פצע ירי בגפיים".

הפלסטינים מדווחים כי המחבל שביצע את פיגוע הירי במחסום פוקוס הסמוך לבית-אל הוא, איש ביטחון פלסטני משומריו של התובע הכללי של רמאללה. בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו לפני שיצא לבצע את הפיגוע כתב: ״על האדמה הזאת, מה הטעם לחיים. לצערי אני לא רואה טעם לחיים. הכיבוש חונק אותנו, הורג את אחיותנו ואחינו. אללה רחם על השהידים שלנו, רפא את הפצועים שלנו ושחרר את אסירינו. אנחנו בעקבותכם"

(צילום: TPS)

אמש התרחש פיגוע בשער שכם, בו שלושה מחבלים פלסטינים קטינים, דקרו נער יהודי בן 17 ופצעו אותו באורח קל. המחבל השלישי, נעצר הבוקר על ידי המשטרה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן