עתירה נגד קיום אליפות ישראל בקליעה בשבת: פגיעה בחופש הדת

אבישי ברט שהעפיל לגמר אליפות ישראל בקליעה הגיש עתירה לבית הדין לספורט נגד קיום האליפות בשבת. פרקליטו: "עוד פרק כואב ומצער בהפלייתם המתמשכת לרעה של ספורטאים שומרי שבת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/06/15 09:20 ו בתמוז התשעה

עתירה נגד קיום אליפות ישראל בקליעה בשבת: פגיעה בחופש הדת
shutterstock, צילום: shutterstock

אבישי ברט שיתמודד בגמר אליפות ישראל בקליעה באקדח אוויר הגיש עתירה לבית הדין לספורט נגד קיומה בשבת, זאת בטענה כי הדבר מונע מציבור שלם של שומרי שבת להשתתף בה, כך מפרסם שמואל מוניץ הבוקר (ג') בגל"צ.

בשנה שעברה העפיל ברט לגמר אליפות ישראל והשתתפותו נמנעה מכיוון שהאליפות מתקיימת באופן מסורתי בשבת. השנה, החליט ברט להיאבק על שינוי בנהלים על מנת שדתיים יוכלו להשתתף בתחרות. הדיון בעתירה יהיה ביום ראשון הקרוב בבית הדין של ההתאחדות לספורט, כשהתחרות עצמה תתקיים כרגע ב-11 ביולי.

לדבריו, ניסיונותיו לשנות את מועד התחרות נתקלו בטענות מצד התאחדות הקליעה כי מדובר בכפייה דתית. "לטענתם, עצם זה שאני מנסה להזיז את מועד התחרות לאחד מימות השבוע הוא כפייה דתית. נראה לי שאליפות ישראל, כדי שהיא באמת תהיה פתוחה לכל עם ישראל, לא יכולה להתקיים בשבת. כשהיא מתקיימת בשבת היא מונעת מציבור שלם של שומרי שבת להשתתף בה", אמר בגל"צ.

לטענת היועץ המשפטי של התאחדות הקליעה, עורך דין איל יפה, אין אפשרות לקיים את האליפות בימות החול בשל קשיים ארגוניים. "מטרת העתירה לשנות סדרי עולם שמקובלים בספורט הישראלי עשרות בשנים, ולאלץ את התאחדות הקליעה לנסות לעשות תחרות במהלך השבוע כאשר אין באפשרות האיגוד לגייס ולהביא מתנדבים ושופטים. בנוסף, חלק גדול מהקלעים לא יכול להתחרות במהלך השבוע", טען היועץ המשפטי.

פרופסור אביעד הכהן, דיקן המרכז האקדמי "שערי משפט" ופרקליטו של העותר, אבישי ברט, אמר בתגובה לפניות "כיפה". "זהו עוד פרק כואב ומצער בהפלייתם המתמשכת לרעה של ספורטאים שומרי שבת. מדובר באנשים שממלאים כל חובותיהם למדינה, מקריבים את חייהם למענה בצבא, ותורמים לה תרומה משמעותית במישור האזרחי, אך כשהדבר מגיע לזכויותיהם הם הופכים להיות אזרחים סוג ד' . הגיע הזמן ששרת התרבות והספורט, איגודי הספורט וכל המופקדים על הנושא יפעלו לפתור את העניין בדרכי שלום, ללא צורך במאבקים משפטיים. לא מדובר ב"חסד" אלא בחובת המדינה - וחובת איגודי הספורט שניזונים מקופתה ביד רחבה - לממש את עקרונות היסוד החוקתיים של שוויון בכלל ושוויון הזדמנויות בפרט, ושל חופש הדת".