ערב יום כיפור: הושלם גיורם של שבעה בוגרי ובוגרות מחזור א´ של קורס הגיור בשירות הלאומי

יום כיפור ראשון כיהודים: 7 בוגרים ובוגרות ראשונים של מחזור הגיור של השירות הלאומי השלימו את תהליך הגיור ערב החג. ראש מערך הגיור הרב יצחק פרץ: "רק בשביל גיור זה, היה שווה להקים את כל מערך הגיור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/10/16 20:15 י בתשרי התשעז

ערב יום כיפור: הושלם גיורם של שבעה בוגרי ובוגרות מחזור א´ של קורס הגיור בשירות הלאומי
מרכז הלאומי לזהות וגיור, צילום: מרכז הלאומי לזהות וגיור

קורס הגיור הראשון בשירות הלאומי הסתיים ערב ראש השנה, וכבר זכה להצלחה חסרת תקדים:

שבעה מבין בוגרי ובוגרות הקורס השלימו את תהליך הגיור כבר ביום הדיונים הראשון. מדובר בהישג מרשים ונדיר בקורסי הגיור, כאשר על פי רוב מוזמנים בוגרי הקורס לדיונים נוספים בדרך לגיורם.

הדיינים אשר ישבו בדיון, התרשמו מרצון עז להתגייר וידע רב בהלכה היהודית. ראש מערך הגיור בנתיב, הרב יצחק פרץ, אשר נכח בבית הדין הביע סיפוק רק מהתכנית ותוצאותיה, כמו גם הדיינים, אשר אמרו כי "רק בשביל גיור זה, היה שווה להקים את כל מערך הגיור."

מיד בתום החגים, ישלימו 13 בוגרי קורס נוספים את התהליך ויזומנו לדיונים בבתי הדין. קורס גיור זה הנו הראשון בשירות הלאומי, לאחר כשנה במהלכה למדו בקורס 'נתיב לאומי' של המרכז הלאומי לזהות וגיור. הקורס התקיים במתכונת פיילוט ראשונה, כחלק מימי השירות, בדומה לקורס נתיב המועבר בצבא כיום וזוכה לפופולריות רבה.

במהלך התכנית, לומדים המשתתפים יום לימודים מלא, פעם בשבוע, יוצאים לסיורים ולשבתות חווייתיות, במהלכם נפגשים עם ההיסטוריה של עם ישראל, לומדים תנ"ך ומחשבת ישראל, סוגיות במעגל השנה, עוסקים בנושא הציונות ומדינת ישראל. בנוסף, בחודש האחרון למדו המשתתפים, מבוקר עד ליל, בקמפוס של נתיב בכפר עציון. את הקורס הובילו הרב ירון מושקוביץ ויעל קראוס.

במהלך התקופה לווה כל מתנדב על ידי משפחה דתית, ובסוף השבוע האחרון, הם ערכו שבת משותפת אחרונה לקראת הדיונים בבית הדין לגיור.

שר-שלום ג'רבי, מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, סיפר כי "ההחלטה לערוך קורסי גיור למתנדבים המעוניינים בכך התקבלה על ידנו, בתמיכת השר הממונה על השירות אורי אריאל, לאחר בדיקה בה גילינו כי בשירות הלאומי מתנדבים למעלה ממאה צעירים וצעירות שאינם יהודיים (ואינם ממגזר המיעוטים), אשר חלקם אפילו לא ידעו זאת. לכן, גיבשנו לראשונה השנה את הקורס, פנינו בדיסקרטיות למתנדבים והצענו להם להצטרף. השתלבות הגרים והגרות בעם היהודי, הוא ערך חשוב מן המעלה הראשונה ואני מקווה שהקורס יאפשר גם בעתיד לבני ובנות שירות שיהיו מעוניינים בכך, לעבור את התהליך במלואו ולהצטרף לעם היהודי".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן