עצור ראשון בחשד להסתה נגד הרמטכ"ל בהפגנה לטובת אלאור אזריה

העצור תושב ירושלים, נעצר אמש בחשד שקרא קריאות מסיתות נגד הרמטכ"ל איזנקוט. עורך דינו איתמר בן גביר: "מדובר בבחור נכה. פעולת ראווה של המשטרה"

חדשות כיפה משה ויסטוך 08/01/17 07:15 י בטבת התשעז

עצור ראשון מההפגנה למען החייל אלאור אזריה ביום רביעי. המשטרה עצרה גבר בן 33 מירושלים בחשד שהסית נגד הרמטכ"ל בזמן הכרעת הדין של אזריה מחוץ לקריה בתל אביב.

המעצר שבוצע אמש (מוצאי שבת), הגיע על רקע קריאתו של היועמ"ש אביחי מנדלבליט, לחקור את הקריאות המסיתות מההפגנה ביום רביעי וקריאות מסיתות בכלל בעקבות פרשת אזריה שהורשע בשבוע שעבר בהריגת מחבל מנוטרל.

שלשום נעצר תושב ירושלים בן 54 בחשד להסתה ברשתות החברתיות בעקבות הכרעת הדין. צעירה בת 22 מקרית גת עוכבה לחקירה בחשד דומה.

עו"ד איתמר בן גביר המייצג את החשוד, טען כי המשטרה פועלת ממניעים זרים "החשוד זומן ביום ראשון לחקירה והתכוון להגיע אליה, אולם בעקבות העצרת והעליהום התקשורתי נעצר הצעיר בפעולת ראווה של המשטרה".

לדבריו, אין שום סיבה למעצר הצעיר. "מדובר בבחור נכה, יש מצבו אינו טוב, הוא הגיע לעצרת למען החייל אלאור אזריה ומחה על כך שהפקירו את אלאור הילד של כולנו. הדברים שנאמרו נאמרו בסערת רגשות והחשוד מצר עליהם והביע חרטה בחקירתו. יחד עם זאת, כאשר ערבים ישראלים איחלו לחיילי צה"ל למות, או הביעו שמחה על מות חיילים איש לא עצר אותם. הצעיר הגיע לעצרת, למען הצבא, למען העם,למען חייל קרבי שהפקירו בשדה הקרב. אין שום עילה למעצרו בפרט שהוא כאמור התנצל על הדברים. עצוב כי המשטרה פועלת ממניעים פוליטיים"