עפרה: צעירים מתבצרים על אחד הבתים. טענות לאלימות משטרתית

למרות הקור העז והמחסור בציוד חם ושתיה, עשרות צעירים שהו במהלך הלילה על גג אחד מתשעת הבתים שפונו בעפרה. ועד הפעולה: "המתיישבים נהגו בצורה מרוסנת. כוחות יס"מ הפעילו אלימות קשה". צפו במתבצרים

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/03/17 08:57 ג באדר התשעז

עפרה: צעירים מתבצרים על אחד הבתים. טענות לאלימות משטרתית
יהושע מור יוסף, צילום: יהושע מור יוסף

תשעת הבתים פונו אמש (ג') מיושביהם ואת חלקם אף החלו אנשי כוחות הביטחון להרוס. עם זאת בשעה זו, למרות הקור העז, ממשיכים להתבצר על גג אחד הבתים כ-20 צעירים, אשר שהו שם כל הלילה ומסרבים לרדת כל עוד לא יובטח שהתים יוסדרו או לפחות לא ייהרסו.

במהלך הלילה שהו על גג בית משפחת כפיר מעפרה, שהיה הבית האחרון להתפנות כ- 30 צעירים. כוחות משטרה צרו על הבית ועל פי עדויות חלק מהפעילים לא איפשרו להעביר להם שתיה מזון וביגוד חם. אחד ממפוני עמונה ניסה להעביר להם את הציוד הנדרש באמצעות רחפן ולטענת הנוכחים במקום הוא נעצר באלימות ע"י השוטרים.

לפנות בוקר הצליחה המשטרה לפנות חלק מהמתבצרים, לאחר שהקור העז הכריע אותם והם ירדו לתוך הבית. פעילים שונים מנסים לשכנעם לרדת, אך לפי שעה הם מסרבים.

[embed]

]

ועד הפעולה עפרה האשים את המשטרה באלימות: "כוחות היס"מ שהשתתפו בפינוי הפעילו אמש אלימות קשה ובלתי מוצדקת כלפי בני נוער ומבוגרים שבקשו לבטא את זכותם הדמוקרטית למחאה לא אלימה נגד הרס הבתים בלב עפרה. המתיישבים נהגו בצורה מרוסנת , אך לצערנו כוחות הפינוי התנפלו בכוחניות על השוהים בבית משפחת כפיר ונהגו בהם אלימות ללא כל סיבה. 17 מהנערים נפצעו".

בהמשך הם קראו לראש הממשלה והשר לביטחון הפנים, לפתוח בבבדיקת אירועי הפינוי: "ועד עפרה קורא לראש הממשלה לשר לבטחון פנים גלעד ארדן ולמפכל המשטרה לבדוק לעומק את האלימות שהופעלה במהלך הפינוי. תושבי עפרה הינם אזרחים שומרי חוק וזכותם לבטא מחאה על הרס ועלול ללא תוכלת ואין שום הצדקה לנהוג כלפיהם באלימות לשמה".

[embed]

]

במהלך פינוי הבית האחרון אמש של משפחת כפיר, נפצעו ע"פ הדיווחים 17 נערים ונערות באורח קל שטופלו ופונו לבתי חולים. במשטרה דיווחו על 11 שוטרים שגם הם נפצעו קל, שמונה מהם פונו לבית החולים הדסה הר הצופים. חלק מהשוטרים נפצעו מנשיכות וחלקם סבלו מחבלות שונות בראש ובחזה.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן