עמותה חילקה בשר לא כשר לנזקקים. מעידה חד פעמית או הליך מתמשך?

עמותה חסד מהרצליה חילקה עופות לא כשרים לנזקקים בעיר. לטענתם הדבר נעשה בתום לב ובאופן חד פעמי. חבר מועצת העיר: "התופעה התרחשה במשך חודשים ארוכים"

חדשות כיפה משה ויסטוך 13/12/16 12:37 יג בכסלו התשעז

עמותה חילקה בשר לא כשר לנזקקים. מעידה חד פעמית או הליך מתמשך?
austinevan-cc-by, צילום: austinevan-cc-by

עמותת 'מתנדבי הרצליה' מחלקת כבר שנים מזון לנזקקים. משפחה שקיבלה לאחרונה מוצרי עוף, גילתה לתדהמתה כי הם לא כשרים. בעמותה טוענים שמדובר במעידה חד פעמית בעוד שחבר עיריית הרצליה, אלעד צדיקוב, אומר שמדובר בתופעה שנמשכת לא מעט חודשים, כך פורסם באתר mynet.

בשר עוף שחולק על ידי העמותה, הפועלת בחסות העירייה לטובת משפחות נזקקות בהרצליה, התגלה כלא כשר לאחר שאחת מהמשפחות הנזקקות ביקשה מקצב בעיר שיחתוך עבורה את הבשר. "הקצב נחרד כשגילה שמדובר בבשר נבילה וטריפה. הוא התקשר למשחטה וגילה כי אכן הבשר אינו כשר" אומר צדיקוב.

לטענתו של צדיקוב, העמותה חילקה בשר טרף במשך מספר חודשים. זאת, על אף שבעמותה הכחישו והציגו זאת כמעידה חד פעמית שנעשתה בתום לב. "מבדיקותינו עולה, כי התופעה הזו התרחשה לא באירוע אחד ולא בשניים, אלא כבר חודשים ארוכים", טוען צדיקוב. לדבריו "מדובר ברשלנות. אני מאוכזב מהתנהלות המועצה הדתית, שלא נשמעה לרב העיר ולא פרסמה תיכף ומיד מודעות מטעם מחלקת הכשרות. בכוונתי לוודא את הפרסום כבר בימים הקרובים ולהוביל מהלך עמוק להכשרת כל המטבחים (הפרטיים) שהוטרפו. את התקציב לכך בכוונתי לתבוע מעמותת 'מתנדבי הרצליה'".

"כמו כן", אומר צדיקוב, "את מנכ"ל העמותה ואת העמותה עצמה, אני קורא להדיח מכל תפקיד ניהולי של חלוקת מזון. זה חוסר רגישות וחלמאות להגיש למשפחות נזקקות עם ילדים קטנים עופות ללא כשרות. אותן משפחות סומכות על באי כח אגף הרווחה שייעשו תפקידם נאמנה. משפחות נזקקות לא מדקדקות ובודקות אחרי מה שקיבלו. הן רעבות".

זולאי פפו, בת 83, היא מנכ"ל עמותת 'מתנדבי הרצליה' ויקירת העיר הרצליה. לטענתה, רכישת הבשר מהעיר הערבית טירה, בוצעה בתום לב ופעם אחת בלבד, לפני חגי תשרי. "הקמתי את העמותה בשנת 1994", היא מספרת, "מאז, בכל יום חמישי אנו מחלקים בכל ימות השנה חבילות מזון לנזקקים. השנה, מכיוון שחגי תשרי היו צפופים, עם המון שבתות, רצינו לתת בשר עוף לנזקקים. העוף היה מאוד יקר, ובדיוק קיבלנו פרסומת בתיבת הדואר שבטירה מוכרים עופות יותר בזול. טילפנו לשם, שאלנו אם זה כשר, ואמרו לנו 'השחיטה כשרה, אבל מאחר שאנחנו פתוחים בשבת, אין לנו תעודת כשרות'. האמנו וקנינו את בשר העוף".

לטענת פפו, לאחר ראש השנה העיר לה ראש העירייה, משה פדלון, על העניין וביקש ממנה שלא לרכוש מטירה יותר. בנוסף לכך היא אומרת שאת יתרת העופות שנשארו הם זרקו מבלי לחלק אותם, "כנראה שאחד האנשים שקיבל את הבשר בחגי תשרי הוציא את זה כעת מהמקפיא, ובמקום לפנות אליי הוא פנה לרבנות והם עשו בלגן". לדבריה, "הדרישה 'לפטר אותי' היא תמוהה, שכן אני בהתנדבות כל השנים ולא מקבלת מהעירייה תקציב שוטף. הכל נעשה בתום לב. אני לא אכשיל אנשים, בוודאי כאשר נאמר לנו שהשחיטה כשרה".

מעיריית הרצליה נמסר: "עמותת מתנדבי הרצליה עושה עבודת קודש מזה שנים רבות בחלוקת סלי מזון לנזקקים, תוך מתן הלב והנשמה למען הזולת. העירייה רואה את התקלה בחומרה והיא טופלה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן