עמונה על סף פינוי

תשובה רשמית מבג"ץ לגבי המתווה עדיין אין, אך כוחות הפינוי והמתנגדים בעמונה בדריכות שיא. אביחי בוארון: "הממשלה מזדרזת להרוס את עמונה בצורה בלתי מוסברת בעליל". ח"כ מועלם: "אנחנו במאמצים לעכב את הפינוי עד לקבלת ההחלטה". הרב פרנק קרא להתנגדות לא אלימה

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/02/17 07:13 ה בשבט התשעז

עמונה על סף פינוי
עזרא גבאי, צילום: עזרא גבאי

בג"ץ עדיין לא מסר את תשובתו הרשמית והסופית לגבי מתווה עמונה, אך כוחות הפינוי ומנגד התושבים ותומכיהם מצויים בדריכות שיא. הערכות הן שהפינוי יחל להתבצע במהלך הבוקר.

יו"ר מטה המאבק אביחי בוארון, הביע הלילה (ד') את אכזבתו מהתנהלות הממשלה, "לצערנו הרב הממשלה מזדרזת להרוס את עמונה בצורה בלתי מוסברת בעליל. היום אחר הצהריים ניהל בגץ דיון מעמיק ומקיף בשאלת כשרות מתווה נכסי נפקדים בו הושקעו מאמצים רבים על ידי כל הגורמים ובפרט על ידי התושבים. בית המשפט הודיע שהחלטתו תינתן בהקדם".

לדבריו, "למרות זאת ברגע זה הממשלה הנחתה את הצבא שלא להמתין להחלטת בג"ץ וכבר בשש בבוקר להתחיל בפינוי עמונה בניגוד לכל הגיון. תושבי עמונה הסכימו לפני חודש וחצי ללכת למתווה נכסי נפקדים תוך התחייבות הדרג ראש הממשלה ושר החינוך לעשות הכל כדי לקיימו. רגע לפני מימוש המתווה המדינה החליטה לבעוט בפתרון הזה ושוב להפר את ההסכם אליו הגיעה עם התושבים ולייצר מתח מיותר ופינוי בכוח במקום שיכול היה להיות מעבר של תושבי עמונה מבתיהם לבתים החלופיים. אנחנו קוראים לדרג המדיני: תתעשתו. קיימו את ההסכם. תנו לבית המשפט להחליט. שנית עמונה לא תיפול".

(צילום: צעירי עפרה)

מטה עמונה ורב היישוב הרב יאיר פרנק, פרסמו לפני זמן קצר מכתב הקורא לכל תומכי עמונה ומתנגדי הפינוי, שהגיעו לחזק את התושבים, שלא להיגרר לאלימות. "המחאה הנחרצת שלנו להרס הישוב עמונה", נכתב בפתיחה, "תתבטא באופן פאיסיבי בלבד. ברור לנו כי אף אחד ובשום מצב לא ירים יד על אחים, חייל או שוטר".

בהמשך המכתב, שעליו סמכו את ידיהם כמה מבכירי רבני הציונות הדתית, נכתב: "אנו קוראים לכל האלפים שיבואו לסייע- להתנהג אך ורק בדרך זו ולא להרים יד איש באחיו, ולהימנע מאלימות בכל דרך".

הרבנים שהוסיפו את חתימתם והצטרפו לקריאת מטה עמונה, הם הרב דוב ליאור, הרב חיים דרוקמן, הרב יעקב אריאל, הרב שמואל אליהו, הרב אליקים לבנון, הרב דוד דודקביץ, הרב יהושע שפירא, הרב יעקב שפירא, והרב דוד פנדל.

(צילום: מטה עמונה)

יו"ר סיעת הבית היהודי ח"כ שולי מועלם רפאלי, נמצאת מאז אתמול ב-6 בערב בעמונה ונפגשת עם התושבים ועם הנהגת ההתיישבות. לדבריה, "בג"ץ עדיין לא אמר את דברו ביחס למתווה והמדינה הולכת לבצע פינוי עם אור ראשון של בוקר. אנחנו במאמצים לעכב את הפינוי עד לקבלת ההחלטה, עבדנו קשה על המתווה במטרה להשאיר את המתיישבים על ההר ואסור לנו לוותר ולהתייאש".

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, הנמצא גם הוא ביישוב העומד לפני פינוי, תקף את שרי הממשלה והעומד בראשה, "יש כאן נסיון לעשות מחטף שלא יעשה. לא ייתכן שבזמן שמדברים על עקירת ישוב יהודי בשם 'שלטון החוק', יתבצע מחטף של עקירה ופינוי בלי להמתין אפילו להחלטת הבג"צ. שרי הממשלה צריכים לעצור את המחטף הלא יאמן הזה".

(צילום: צעירי עפרה)

בתוך כך, שלחו תושבי עמונה מכתב לשכניהם בעפרה, בו הם הודו להם על התמיכה עד כה וביקשו שימשיכו לעמוד לצידם גם ברגעי הפינוי הקשים: "אנשי עפרה היקרים לנו מאד! אנו נמצאים בשעות קשות מאד. אחרי 20 שנה של ישיבה ומגורים על ההר הטוב הזה, ולאחר מאבק קשה בחודשים האחרונים נראה שהממשלה נחושה להוריד אותנו מכאן במהירות, בנחישות ואולי אפילו באלימות.

בתקופה האחרונה אתם תושבי עפרה הייתם לצידנו בצורה מדהימה. את גודל החיבוק שקיבלנו מכם קשה לתאר במילים!

אנו מבקשים מכם, בשעות קשות אלו,להמשיך לעמוד לצידנו עם הכוח הגדול שלכם. מי שיכול לעלות בכל דרך-עלו! היו עימנו ועם הנוער הנפלא שכאן. ומי שאינו יכול לעלות, גם בעפרה ניתן לעזור. אם בחסימת כבישים, ואם בכל מעגל שהוא, ובכל דרך שמפריעה לגירוש ולהרס המיותר הזה. מאבקנו-מאבקכם, צדקת דרכנו-דרככם. בתקווה לעוד שנים של חברות קרובה ובהערכה ותודה גדולה!".

(צילום: צעירי עפרה)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן