עלייה להר הבית למען הצלת עמונה

הרב מדן, הרב ישראל אריאל והרב ברוך כהנא השתתפו היום בעלייה להר הבית ובתפילה להצלת עמונה. יוזם התפילה: "אנחנו מראים לקב"ה שאנחנו לא שוכחים גם את הבית שלו- הר הבית, ובזה גם מבקשים שלא ישכח את הבית שלנו, את ארץ ישראל ואת עמונה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 01/12/16 15:02 א בכסלו התשעז

עלייה להר הבית למען הצלת עמונה
TSP, צילום: TSP

הבוקר התקיימה עלייה של תושבי עמונה להר הבית לצורך תפילה על עתיד היישוב. מרדכי יורובצקי, תלמיד ישיבת בית אל, פעיל בתנועת סטודנטים למען הר הבית ובארגוני המקדש יזם את הרעיון ופנה לפני כשבועיים לתושבי עמונה בהצעה לקיים תפילה בהר.

"במסגרת המאבק על עמונה, והדד ליין המתקרב אני ועוד כמה חברים יזמנו את הרעיון ובעמונה מאוד אהבו אותו. זה קרם עור וגידים, עלו 120 יהודים, מספר מכובד, במיוחד כשעלו עוד 30 עכשיו בצהריים. אני מקווה שהתפילה על הר הבית תתקבל ברצון ושהיישוב עמונה יישאר על תילו. אנחנו את שלנו עשינו" אומר יורובצקי. העלייה להר נעשתה בהובלת רב היישוב עמונה, הרב אלי פרנק.

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=_1[/embed]

"עלו להר מעל ל-30 תושבי עמונה, מבוגרים וילדים, ועוד 120 יהודים שהגיעו ברובם להזדהות עם התושבים. בין העולים הרב יעקב מדן, הרב ישראל אריאל, הרב ברוך כהנא והרב אלי פרנק. היו חמש עליות, חלקן התקיימו במקביל כאשר שתי קבוצות היו על ההר בכל פעם, כמובן שהתפללו בשקט. בסוף קיימנו קריאת פרקי תהילים ותפילה לשלום עמונה בשער הכניסה, שער הלל".

(צילום: TSP)

יורובצקי מספר כי השיח בין העולים טרם העלייה ולאחריה התמקד בבקשה הרוחנית לשיקומו של הר הבית. "כל הזמן הדגישו את העניין שאנחנו מראים לקב"ה שאנחנו לא שוכחים גם את הבית שלו- הר הבית, ובזה גם מבקשים שלא ישכח את הבית שלנו, את ארץ ישראל ואת עמונה".

יורובצקי מסביר את המניעים שהביאו אותו לארגן את העלייה."בתור אחד שהמאבק על עמונה חשוב לו וגם הר הבית החלטתי לחבר בין השניים ולנסות לפנות לתושבים. ראיתי שהם מאוד בעד ושהרב פרנק בעד עלייה להר הבית אז קבענו תאריך והתחלנו לרוץ עם זה. הם היו צריכים מישהו מבחוץ שיארגן את זה כי הם בעצמם מאוד עמוסים".

(צילום: TSP)