עליזה לביא לאפיפיור: אפשר גישה למידע בגנזכי הוותיקן ובספריות

חברת הכנסת עליזה לביא בירכה על ביקורו וקראה לו לאפשר גישה למידע השמור בגנזכי הוותיקן ובספריות. על פי הטענות ישנו בגנזכי הוותיקן מידע אודות חפצים עבריים שחלקם מתוארכים לתקופת בית שני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 25/05/14 12:50 כה באייר התשעד

עליזה לביא לאפיפיור: אפשר גישה למידע בגנזכי הוותיקן ובספריות
דוברות עליזה לביא, צילום: דוברות עליזה לביא

חברת הכנסת עליזה לביא בירכה הבוקר (א') על ביקור האפיפיור פרנציסקוס בישראל ואמרה כי "לביקור זה חשיבות רבה לא רק בממד העכשווי אלא גם ואולי בעיקר בממד ההיסטורי. יש לקוות, שביקור האפיפיור יהווה אבן דרך נוספת במהלך הפיוס הנרקם בעשורים האחרונים בין הנצרות לבין היהדות".

בדבריה קראה לאפיפיור "לאפשר גישה למידע השמור בגנזכי הוותיקן ובספריות. ידע הנוגע למורשת העם היהודי וליחסיו עם הוותיקן במשך הדורות".

"מדובר, בין השאר, גם במידע ארכיוני הנוגע לפעולותיו של הכס הקדוש בשואה וגם לטקסטים ולחפצים עבריים שהצטברו במרתפי הוותיקן במהלך המאות הקודמות. אין בלבי ספק, כי צעד בונה אמון שכזה יתרום תרומה של ממש לקידום נוסף של מערכת היחסים בין היהדות לנצרות, ויקרין על הסיפור ההיסטורי החסר".

על פי הטענות, שמורים בגנזכי הוותיקן חפצים עבריים אשר חלקם מתוארכים לתקופת בית שני. על פי חלק מההשערות חלק מכלי המקדש נמצאים במרתפי הוותיקן ומוסתרים מעין. יש לומר כי טענות אלו אינן בדוקות ונשענות על שמועות בלבד.