עימותים בפינוי המאחז עוז ציון

12 בני אדם נעצרו על ידי כוחות הביטחון במהלך פינוי הריסות שלושה מבנים לא חוקיים במאחז שבבנימין. בין העצורים: זוג שנישא בשבוע שעבר

חדשות כיפה אורי פולק 07/11/11 09:35 י בחשון התשעב

עימותים בפינוי המאחז עוז ציון
מיכאלי, ויקיפדיה העברית, צילום: מיכאלי, ויקיפדיה העברית

יממה לפני תשובת המדינה לבג"ץ בנוגע להחלטה על פינוי המאחזים ביהודה ושומרון עד לסוף השנה האזרחית הקרובה, פינו הלילה (ב') כוחות הביטחון שלושה מבנים לא חוקיים במאחז עוז ציון שבגזרת בנימין.

במאחז עוז ציון מתגוררות שלוש משפחות וגרעין של בין 15-25 נשים. הוא ממוקם בסמוך למאחז גבעת אסף, העומד אף הוא למבחן בג"ץ בשאלת פינויו השנה.

העימותים במקום התפתחו בשעות הלילה, כשפקחי המנהל האזרחי בליווי כוחות יס"מ, משטרה וצה"ל, הרסו את שלושת המבנים במקום. כבר במהלך ההריסה נתקלו כוחות הביטחון בהתנגדות עזה מצד צעירים רבים שהגיעו למקום תוך כדי הפינוי, יידו אבנים לעבר השוטרים וחסמו צירים באזור.

כאמור, במקום התפתחו עימותים בין מתיישבי המקום לבין כוחות הביטחון, במהלכם נעצרו 12 בני אדם, מהם שבעה קטינים, בחשד כי יידו אבנים, תקפו שוטרים והפרו צו שטח צבאי סגור. הצעירים הועברו בשלב זה להמשך חקירות כוחות הביטחון ומעמותת "חננו" נמסר לכיפה כי בין העצורים נמצאים גם חתן וכלה שנישאו לפני פחות משבוע, אשר ביתם במאחז נהרס הלילה על ידי כוחות הביטחון.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר כי כוחות הביטחון ספגו מטחי אבנים מסיביים וכי הם פעלו בשטח ללא אמצעים לפיזור הפגנות וכן ללא אלות.