עיטור נשיא המדינה יוענק לרב אלימלך פירר

חברי ועדת הפרס החליטו להעניק את העיטור המיוחד לרב אלימלך פירר, אשר הקים במהלך השנים מערכת סיוע רפואית נדירה לחולים, בלא כל השכלה רפואית פורמלית

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/09/13 15:35 ח בתשרי התשעד

עיטור נשיא המדינה יוענק לרב אלימלך פירר

נשיא המדינה שמעון פרס וחברי הועדה בראשם שופט בית המשפט העליון (בדימוס) מאיר שמגר, ובה חבר גם נשיאה החמישי של מדינת ישראל יצחק נבון הכריזו היום (ה‘) על שמות הזוכים בעיטור הנשיא המוענק ליחידי סגולה (אנשים פרטיים וארגונים) שתרמו תרומה ייחודית ויוצאת דופן לחברה במדינת ישראל, לתדמיתה בעולם ומהווים דוגמא ומופת ליזמות, חדשנות, יצירתיות, חזון ותיקון עולם.

השנה הוחלט להעניק את עיטור הנשיא לתא"ל (מיל') אביגדור קהלני, 40 שנים לאחר מלחמת יום הכיפורים. אביגדור קהלני זכה בעיטור הנשיא על אומץ לבו, מנהיגותו בשדה הקרב, תרומתו רבת השנים לביטחונה של ישראל, על היותו דוגמא ומופת לאלפי צעירים לנכונות לשאת בנטל הביטחוני, ועל פעילותו הציבורית למען רווחת חיילי צה"ל ומפקדיו.

קהלני, בעל עיטורי המופת והגבורה, שהוענקו לו על עוז הרוח שגילה בקרבות מלחמת ששת הימים ומלחמת יום הכיפורים, מהווה באישיותו ובמעשיו סמל ישראלי יוצא דופן- חייל ומנהיג הניצב תמיד בראש ומשמש דוגמא אישית מובהקת ואיתנה לחייליו, לפקודיו ולעמו. במלחמת יום הכיפורים מונה למפקד הגזרה בקרבות קשים אל מול האויב, ובאומץ לב הוביל את הכוח שהצליח יחד עם רבים אחרים לעצור את הצבא הסורי מלפלוש לאזור הכינרת והשמיד טנקים סורים. מאז ועד היום, פועל קהלני ללא הרף לטובתם של חיילי צה"ל, מערכת הביטחון ובטחון מדינת ישראל.

כמו כן יוענק העיטור לפרופ' אלי ויזל, פילוסוף, מבולטי הסופרים היהודים ניצולי השואה אשר למעלה מחמישה עשורים פועל להנצחת השואה בעולם. כמו כן יוענק העיטור לבמאי ההוליוודי סטיבן שפילברג על עשייתו בתחום הקולנוע בחמישים השנים האחרונות ופעילותו הייחודית להנצחת זכר השואה אשר תרמה תרומה ייחודית למדינת ישראל, לעם היהודי ולתיקון עולם. מאז אמצע שנות השמונים הפיק סרטים היסטוריים, מרכזיים בחשיבותם בעיצוב האתוס היהודי והאמריקאי, ובראשם זוכה האוסקר "רשימת שינדלר", אחד מסרטי השואה החשובים ביותר ורבי ההשפעה בעולם.

חברי ועדת הפרס החליטו להעניק את העיטור גם לרב אלימלך פירר אשר הקים במהלך השנים מערכת סיוע רפואית נדירה לחולים. בלא כל השכלה רפואית פורמלית, רכש הרב פירר בכוחות עצמו ידע עצום בתחום הרפואה, ומזה שנים ארוכות, הפך לכתובת עבור כל חולה ונזקק. פעילות ייחודית זו נעשית על ידי הרב פיהרר בהתמדה, סביב השעון, והוא משרת כל אדם, המבקש את עצתו במסירות, בסבלנות ובאהבה.

עיטור הנשיא יוענק גם לד"ר צבי (הרי) תבור אשר עלה כמדען צעיר לישראל והיה שותף בהקמתה של המעבדה הישראלית הלאומית לפיסיקה בעידודו ותמיכתו של דוד בן-גוריון. בשנותיה הראשונות של המדינה הבין את חשיבות מציאת מקורות אנרגיה חלופיים עבור מדינת ישראל והשכיל למקד את חיפושיו אחר מקור אנרגיה זמין: אנרגיית השמש. ד"ר תבור הינו פורץ דרך במחקר העולמי של אנרגיה סולארית. בהמצאותיו תרם לעצמאותה הכלכלית והמדינית של ישראל תוך הפחתת תלות במדינות ערב. פיתח פיתוחים מדעיים ושיפורים טכנולוגיים רבים שהועמדו לרווחת האוכלוסייה העולמית ומצויות בלב העשייה בתחום האנרגיה הסולארית בישראל.

כמו כן זכה בעיטור אבי נאור, מייסד עמותת "אור ירוק". בעקבות מותו של בנו רן שנהרג בתאונת דרכים בעת שירותו הצבאי, החליט אבי להתפטר מתפקידו כמנכ"ל אמדוקס ולהפנות את משאביו הכספיים ויכולותיו למען הכלל. כשנתיים לאחר האסון הקים את עמותת אור ירוק ומקדיש את חייו וכספו להצלת חיים בלתי מתפשרת בתאונות הדרכים ובקטל בכבישים.

יצוין כי לרשימת הזוכים יצטרף זוכה, הפועל בשירות הביטחוני למען מדינת ישראל ומסיבות מובנות לא ניתן לחשוף את שמו ופרטיו.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן