עורך דין לבית היהודי: כנסו את מרכז המפלגה כדי להקים ועדות

עורך הדין משה חנייא טוען כי "מפלגה ללא מוסדות נבחרים הינה עבירה מתמשכת הן מוסרית והן משפטית מול חוקת המפד"ל, חוק המפלגות ופגיעה קשה ובלתי נסבלת בדמוקרטיה"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 03/06/14 13:25 ה בסיון התשעד

עורך דין לבית היהודי: כנסו את מרכז המפלגה כדי להקים ועדות
יחצ, צילום: יחצ

עו"ד משה חנייא מצפת דורש מהבית היהודי לכנס את מרכז המפלגה כדי שזו תקים ועדות. במכתב ששלח למנכ"ל המפלגה, ניר אורבך, התלונן חנייא כי "פניתי אליך במייל ובמסרון לקבלת פרטים בסיסיים של כתובת משרדי התנועה, פקס ומייל - ולא טרחת לענות". חנייא טען כי הדבר הוא בבחינת "קלון לתנועה".

בהמשך מכתבו ממשיך חנייא: "אבקש תשובה בבהירות, חוקת המפד"ל מחייבת: בחירת מוסדות במועדים קבועים מראש, כינוסי וועידה ומרכז". לטענתו, "מפלגה ללא מוסדות נבחרים הינה עבירה מתמשכת הן מוסרית והן משפטית מול חוקת המפד"ל, חוק המפלגות ופגיעה קשה ובלתי נסבלת בדמוקרטיה. מאז הבחירות עברו כשנתיים.

"אבקש הבהרה דחופה תוך 7 ימים האם יש בכוונת המפלגה לקיים בחירות למוסדותיה: לשכה, וועדה עומדת, נשיאות וכו'. אי מתן תשובה או תשובה מתחמקת תביא להגשת עתירה משפטית ללא שום הודעה נוספת. נ.ב. לא משגר מכתב זה לעיתונות עד 9.6.14".

לכיפה נודע כי בשבועות הקרובים ועדת חוקה של הבית היהודי צפויה לסיים את עבודתה ולהגיש טיוטת חוקה חדשה למפלגה. לאחר מכן המרכז יתכנס כדי לאשר את החוקה.

מהבית היהודי נמסר: "נתייחס להצעות המתלונן בכובד ראש".