סקר חדש קובע: הבית היהודי המפלגה השלישית בגודלה

נתניהו מאבד קולות לטובת בנט: תוצאות סקר של מינה צמח ומנו גבע קובעים כי הבית היהודי קופצת ל-14 מנדטים. לראשונה "יש עתיד" עוקפת את הליכוד בשני מנדטים

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 06/09/16 21:13 ג באלול התשעו

סקר חדש קובע: הבית היהודי המפלגה השלישית בגודלה
דוברות, צילום: דוברות

על פי סקר חדש שפורסם הערב בערוץ 2 הבית היהודי הופכת למפלגה השלישית בגודלה ומזנקת מ-8 מנדטים ל-14 מנדטים, שני מנדטים מעל למה שקיבלה בבחירות של 2013. מפלגת "יש עתיד" עוקפת לראשונה את הליכוד. על פי הסקר לפיד זכה ב-24 מנדטים בעוד נתניהו זכה ב-22 בלבד.

הליכוד איבד מאז הבחירות האחרונות מצביעים רבים, על פי הסקר רובם ככל הנראה לטובת נפתלי בנט והשאר לטובת יאיר לפיד וליברמן. המחנה הציוני איבד גם הוא קולות לטובת יאיר לפיד ומפלגתם של בוז'י הרצוג וציפי לבני צנחה ל-13 מנדטים בלבד. ליברמן עולה לשישה מנדטים לפי הסקר, יהדות התורה קיבלה שבעה, ש"ס שישה מנדטים ומפלגת "כולנו" בראשותו של שר האוצר כחלון צונחת לארבעה מנדטים בלבד. הרשימה המשותפת קיבלה 13 מנדטים נשארה על 13 מנדטים.

הסקר נערך על ידי מנו גבע ומינה צמח ממכון המחקר "מדגם" בשיתוף איי-פאנל.

על אף שהבחירות הבאות אמורות להיערך רק בעוד כשלוש שנים השינויים בהלך הרוח הציבורי והמלחמות בקואליציה ובאופוזיציה כאחד, סביב סוגיית העבודות בשבת, משקפים שינויים מהותיים במפה הפוליטית שאין לדעת לאן יובילו.