סקר חדש חושף את מידת הקשר בין הציבור הדתי לחילוני

סקר חדש מלמד, שמרבית הציבור הסרוג חש קירבה למקבילו החילוני. 91% מהציבור הדתי-לאומי, גם מוכנים להתנדב, בצורה זו או אחרת, במסגרות שמטרתן קירוב לבבות

חדשות כיפה משה ויסטוך 01/11/16 13:24 ל בתשרי התשעז

סקר חדש חושף את מידת הקשר בין הציבור הדתי לחילוני
יחצ, צילום: יחצ

מרבית הציבור הדתי-לאומי, חש קרבה, שהולכת ומתגברת, כלפי הציבור שאינו דתי. כך עולה מסקר שבוצע ע"י מכון הסקרים 'מסקר', עבור ארגון 'קרוב ללב' ששם לעצמו מטרה לפעול לקירוב ואחדות בין החלקים השונים בעם ישראל.

הסקר, שבחן את מידת הקשר והקרבה בין הציבור הדתי-לאומי לזה החילוני, דגם 400 בני אדם משני המגדרים ומגיל 16 ומעלה. תוצאות הסקר מראות כי 34 אחוזים מהמשיבים, חשים התקרבות משמעותית לשכניהם החילונים, 51 אחוזים השיבו כי הקירבה נוצרת במסגרת מקום עבודתם ו- 25 אחוזים הצביעו על המסגרות משפחתיות, כבסיס לקשר בינם לבין בני המשפחה הלא דתיים.


(צילום: באדיבות תנועת בר דעת. למצולמים אין קשר לכתבה)



שאלה נוספת שנשאלה בסקר, היתה לגבי מידת מוכנותם להשקיע זמן ומשאבים בפעילות לקירוב לבבות כלשהי בין דתיים וחילונים במסגרת התנדבותית. 91 אחוזים, השיבו שיהיו מוכנים להשקיע בנושא, במידות שונות של הסכמה, לעומת 9 אחוזים בלבד, שציינו כי הם אינם מוכנים להשקיע בפעילות מסוג זה.

משה וכטר מנכ"ל "קרוב ללב" ציין בעקבות תוצאות הסקר כי זה "מרגש לראות ולדעת שהציבור שלנו מבין את חשיבות קירוב הלבבות והאחדות של עם ישראל. זו משימה לאומית חשובה כי כשהעם היהודי מאוחד וחזק שום דבר לא יכול לשבור אותו. אני שמח לדעת שישנה מוכנות גדולה כל כך לעשות ולהתנדב למען המטרה החשובה הזו."