סקרים: הבית היהודי מתקשה להתאושש מפרשיית אוחנה

הסקרים צופים למפלגה 12-14 מנדטים ומראים כי הבית היהודי מתקשה להתאושש מהנזק שנגרם לו עם פרשית אוחנה

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 05/02/15 11:13 טז בשבט התשעה

סקרים: הבית היהודי מתקשה להתאושש מפרשיית אוחנה
shutterstock, צילום: shutterstock

הבית היהודי מתקשה להתאושש מפרשיית אוחנה. לאחר הסקרים הלא מחמיאים בשבוע האחרון, נראה כי הבית היהודי עדיין לא מצליח לעלות ולהגיע למספרים אותם קיבל בעבר עם פתיחת הקמפיין.

לאחר שבשבוע שעבר הבית היהודי צנח מ-16 מנדטים בסקרים ל-12 בלבד בעקבות פרשת אלי אוחנה, ישנה מגמה מעורבת בסקרים שמעניקים למפלגה 12-14 מנדטים.

שני סקרים של מאגר מוחות שנעשו למען תחנת הרדיו החרדית רדיו קול ברמה מציגים מגמה של התאוששות קלה. הראשון נערך בקרב בקרב האוכלוסייה כללית והשני נשאלים מהציבור הדתי -מסורתי - חרדי.

בסקר הכללי עלה כי מפלגת הבית היהודי מקבלת 14 מנדטים אם כי בסקר שנערך בקרב האוכלוסייה הדתית ישנה ירידה בשיעור התמיכה בהשוואה לבחירות 2013 - 33% לעומת 43% .

נתון מעניין נוסף שעלה בסקר זה: כחמישית מהציבור הדתי-מסורתי-חרדי (19%) מעדיפים להצביע למפלגת השלטון הליכוד, וכעשירית (8%) מעדיפים להצביע למפלגות החילוניות (יש עתיד, המחנה הציוני וכולנו).

לעומת זאת, סקר TNS טלסקר עבור וואלה מלמד כי הבית היהודי בראשות בנט לא מתאושש מפרשת אלי אוחנה, ונותר על 12 מנדטים, כמו בסקר הקודם. יצוין כי יש עוד זמן רב יחסית עד לבחירות, זמן בו יוכל בנט לנסות ולהתגבר על הפרשייה ולהעלים את הנזק האלקטורלי שלה.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן