ספרי תורה שניצלו ממאורעות תרפ"ט שוקמו והועברו לבית הרב קוק

שני ספרי תורה שניצלו ב-1929 שוקמו לאחרונה לציון 85 שנה למאורעות הדמים. בטקס התייחס סגן השר בן דהן להפסקת האש ואמר "הערבים ממאורעות תרפ"ט נשארו אותם ערבים"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 26/08/14 22:01 ל באב התשעד

שני ספרי תורה שניצלו מהטבח בחברון במאורעות תרפ"ט שוקמו והועברו לבית הכנסת בבית הרב קוק בירושלים. שני ספרי התורה, שהוכנסו הערב (ג') לבית הרב קוק לציון 85 שנה לטבח בחברון, הוכנסו בנוכחות נשיא המדינה ראובן ריבלין, סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן והרב חיים דרוקמן.

סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן שהנחה את משרדו לסייע בתהליך שיקום והכשרת ספרי התורה אמר הערב כי ספרי התורה האלה מעידים כאלף עדים שעם ישראל הוא עם הנצח. ״ועם הנצח מכריז כאן היום כי אנחנו נשארים כאן לעולם ועד״.

סגן השר הוסיף בהתייחסות לאירועי הפסקת האש כי ״הערבים ממאורעות תרפ״ט נשארו אותם ערבים, היהודים נשארו אותם יהודים ורק אמצעי הרצח התחלפו בטילים ובמנהרות. לשמחתנו הרוח היהודית והאמונה בחיים רק התעצמה וגדלה״.

ספרי התורה ניצלו מבין החרבות ומן השריפה הגדולה בחברון בפרעות תרפ"ט וניתנו לרב קוק. לאחר 85 שנים, בהם הספרים שכבו בארון, החליטו משפחת סלוק ושאיוב בסיוע המשרד לשירותי דת, לשקם את הספרים ולהכשירם לקריאה ותפילה.

הרב חיים דרוקמן אמר הערב כי ״התורה היא נצחית, ארץ ישראל היא נצחית והקשר ביניהם הוא נצחי״. הרב התייחס למצב ואמר כי ״אין בעל הנס מכיר בניסו, אנחנו לא מבינים כמה ניסים הקדוש ברוך עושה לנו. בעזרת השם אנחנו מבנה ונתקדם. ובעזרת השם נבנה את מדינת ישראל בחומר וברוח לקראת כי מציון תצא תורה".

"המעמד היה מרגש כבכל הכנסת ספר תורה, רק שהפעם היה לדבר גם מימד היסטורי ומרומם אחרי עשייה מאומצת של קרוב לשנה בה עמלנו על חידוש הספרים", כך אומר ראש ישיבת הההסדר ראשון לציון, הרב שלמה לוי שלקח חלק בחידוש הספרים.

באירוע השתתפו גם מועמד הציונות הדתית לרבנות ירושלים הרב אריה שטרן ושר המשפטים לשעבר יעקב נאמן.