סערת השבת הבאה: בית קולנוע שיפעל בשבת יפתח סמוך לכותל

בעוד כחודש צפוי להיפתח בית קולנוע חדש של רשת 'אורלנדו סינמה' סמוך למתחם ממילא ועל פי התכנון הוא יפתח גם בשבתות. הסערה כבר בדרך "נעשה הכול שהמקום לא יפתח בשבת"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/08/14 11:33 כג באב התשעד

סערת השבת הבאה: בית קולנוע שיפעל בשבת יפתח סמוך לכותל
פלאש 90, צילום: פלאש 90

האם הפגנות השבת יחזרו לבירה? בעוד כחודש צפוי להיפתח בית קולנוע חדש סמוך למתחם ממילא בירושלים, סמוך לחומות העיר העתיקה ולכותל. בית הקולנוע השייך לרשת 'אורלנדו סינמה' ייפתח בבית שמואל, ועל פי התכנון ייפתח גם בשבתות.

באתר כיכר השבת טען הרב יוסף רוזנפלד, יו"ר ועדת השבת בירושלים, כי הדבר חמור ביותר, והמלחמה מצד החרדים כבר בדרך. “חמור מאוד שהם פותחים את שעריהם בשבת במיוחד שהמקום הזה קרוב לרובע היהודי, סמוך לכותל המערבי. אני מקווה שרבני השכונות יתעוררו וילחמו עד הסוף בעניין הזה, יחד עם העדה החרדית", לדבריו אם אכן בית הקולנוע יפתח בשבתות והניסיונות למניעת פתיחתו לא יצלחו "נצא להפגנות. אנחנו נעשה הכול שהמקום לא יפתח בשבת".

לא מדובר בפעם הראשונה בה מתחם באזור מעורר סערה. לפני מספר שנים הוחלט לפתוח את חניון קרתא סמוך לחומות העיר, ואלפי חרדים יצאו למחאה נגד הפתיחה. למרות שמדובר בבית קולנוע שיפתח בשבתות, יש לציין כי מתחם הסינמטק בירושלים, הנמצא בצמוד לחומות העיר העתיקה, פתוח כבר שנים בשבתות ואינו מעורר מהומה".