סמוטריץ': כשהפמיניזם הרדיקלי עובר את הגבול זה הופך לדבר מסוכן

ח"כ בצלאל סמוטריץ':"מי שרוצה להפוך נשים לגברים רוצה למנוע מהעולם את כל הטוב והיופי שמביאה אליו דמותה ותכונותיה של האשה"

חדשות כיפה אביטל טרקיאלטאוב 23/11/16 08:34 כב בחשון התשעז

סמוטריץ': כשהפמיניזם הרדיקלי עובר את הגבול זה הופך לדבר מסוכן
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

ח"כ בצלאל סמוטריץ' התבטא הבוקר בנושא גיוס נשים לתפקידים קרביים בצה"ל בכלל ועל גיוס נשים כטנקיסטיות בשיריון בפרט. ח"כ סמוטריץ' דיבר על "שאיפתו של הפמיניזם הרדיקלי לראות נשים בתפקידים גבריים. במילים 'נאורות' הם קוראים לזה 'לבטל את התפיסה המגדרית"".

"יש המון טוב שהפמיניזם הביא לעולם" הדגיש סמוטריץ' בפוסט שכתב הבוקר בעמוד הפייסבוק שלו. "הוא תיקן המון עיוותים ושיפר מאוד את מעמדן של הנשים ואת זכויותיהן. מבחינות רבות הוא עזר ועוזר מאוד לנשים להביא את עצמן ואת כוחותיהן לידי ביטוי בצורה טובה יותר וכולם יוצאים נשכרים מכך. העולם זקוק לנשים ולנשיות, וככל שנשים יוכלו לבטא את עצמן טוב יותר ולהוציא מן הכח אל הפועל את הכוחות והכישרונות הטמונים בהן כך ייטב לעולם כולו".

"אבל, וזה אבל גדול - כמו כל דבר, כשזה עובר את הגבול זה הופך למזיק ומסוכן. והגבול הזה עובר באותה הנקודה שבה הפמיניזם הרדיקלי מבקש לטשטש את הזהויות המגדריות ולהעלים את הנשים והנשיות. כן, בניגוד לאיך שהוא מנסה לצייר את זה, הוא ממש לא מעצים את הנשים, הוא מעלים אותן. הוא הופך אותן לגברים וזה פספוס אדיר".

ח"כ סמוטריץ' יצא גם נגד הטענות כי התנגדות גברית לקידום נשים נובעת מפחד ומתחושת איום. "יש מי שמנסה להציג את זה כבעיה של גברים, כאילו שהכניסה של נשים למרחב הגברי מאיימת על הגברים ופוגעת בהם. קשקוש. זאת לא בעיה של הגברים. מי שאומר את זה מתפרנס מלסכסך ולייצר מלחמה בין המינים ולמרבה הצער, הזרם הרדיקלי בפמיניזם בהחלט מנסה לעשות את זה".

"הצער שלי על הניסיון לבטל את הקיום המגדרי הוא לא בגלל מה שזה עושה לגברים, כי זה לא, אלא על מה שזה עושה לנשים, לנו כחברה, ולעולם כולו. על הטוב הכל כך גדול שהשאיפה הזו רוצה למנוע מהעולם, שכל כך זקוק לנשים ולנשיות" כתב סמוטריץ'. "מי שרוצה להפוך נשים לגברים רוצה למנוע מהעולם את כל הטוב והיופי שמביאה אליו דמותה ותכונותיה של האשה וזה יהיה חבל מאוד".

"השילוב הראוי", בעיניו של ח"כ סמוטריץ' בנוי בצורה שונה. "העולם שלנו בנוי משילוב ואיזונים בין כוחות ותכונות. איזונים בין יום ללילה, בין אור וחושך ובין קור לחום ובין כוחות גבריים לכוחות נשיים. קרבו את השמש טיפה לכדור הארץ וכולנו נתאדה, תרחיקו קצת וכולנו נקפא. ככה זה בטבע העולם וככה זה בטבע האדם. העולם זקוק לגברים ולנשים. בית זקוק לבעל ואשה. הילדים שגדלים בו זקוקים לדמות אב ולדמות אם, הם זקוקים לחוסן ולביטחון שנוסך בהם אבי המשפחה, לחום, לאהבה לרוך ולרוגע שנוסכת בהם האמא בבית".

ח"כ סמוטריץ' הוסיף כי "זה לא חד ערכי ולא חד משמעי. יש נשים קשוחות מאוד וגברים רכים וזה בסדר גמור. אבל אי אפשר וגם לא כדאי להתעלם מכך שככה זה על פי רוב. וטוב שכך". סמוטריץ' הקדים רפואה למכה ואמר "אני יודע, זו תפיסה אנרכוניסטית ומיושנת. לאנרכוניזם הזה קוראים טבע והוא אכן מיושן - כבר בן 5777 שנה".