סמוטריץ': "החלטת הרמטכ"ל נובעת ממסע הסתה מתמשך נגד הציבור הדתי"

חה"כ סמוטריץ' תוקף בחריפות את החלטת הרמטכ"ל להעברת תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית. "מהלך חמור ביותר שנבחן השלכותיו"

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 13/01/16 10:31 ג בשבט התשעו

סמוטריץ': "החלטת הרמטכ"ל נובעת ממסע הסתה מתמשך נגד הציבור הדתי"
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ', מתייחס בחריפות להחלטת הרמטכ"ל להעברת תחום תודעה יהודית מהרבנות הצבאית לאכ"א ומדגיש כי ״הוצאת ענף תודעה יהודית מהרבנות הצבאית כמוה כהוצאת ענף הסברה מדובר צה"ל, או ענף תורת לחימה מזרוע היבשה".

סמוטריץ טוען כי על התחום היהודי חייבת לפקח הרבנות הצבאית מכיוון שהיא נוחלת הצלחה "מאז קום המדינה אחראית הרבנות הצבאית על היהדות בצה"ל. יהדות מעולם לא הייתה רק חלוקת יין וחלות בשבת, אלא עולם שלם של ערכים ומוסר לחימה שהרבנות הצבאית מנחילה ללוחמים בהצלחה רבה כבר שנים רבות. מרבית הלוחמים והמפקדים בשטח שמחים על פעילות הרבנות הצבאית ומרגישים שזה תורם למוטיבציות, למקצועיות ולרוח הלחימה."

עוד מציין סמוטריץ' כי "בשנים האחרונות מתנהל מסע הסתה רצוף שקרים נגד הרבנות הצבאית, כחלק מההסתה נגד הציבור הדתי והשתלבותו בצה"ל". לדבריו זהו מסע דמוניזציה שיטתי "שמאשים את הרבנות הצבאית בכפיה דתית ובעיסוק בחזרה בתשובה -טענה שאין לה דבר וחצי דבר עם האמת. מערכי הלימוד של ענף תודעה יהודית עומדים לבחירה חופשית של מפקדי היחידות השונות ואין בהם ולו קמצוץ של ניסיונות להחזרה בתשובה".

לטענתו, הסיבה שתודעה יהודית יוצאת מהרבנות הצבאית היא בגלל "קומץ קטן של הוגי דעות פוסט מודרניות, שמתנכר לערכי היהדות וחושש מהטמעתם בקרב לוחמי צה"ל ומסתובב בחוגי עיתון 'הארץ' מנסה בשנים האחרונות להפחיד את הציבור מהרבנות הצבאית במטרה לפגוע בה. למרבה הצער הרמטכ"ל נכנע ללחץ הזה ושינה את הסטטוס- קוו שהיה נהוג בצה"ל מאז הקמתו. זהו מהלך חמור ביותר שנבחן את השלכותיו ובהתאם להן נכלכל את צעדינו".

אתמול (ג') הרב חיים דרוקמן, מבכירי רבני הציונות הדתית תקף בחריפות את ההחלטה להעביר את תחום תודעה יהודית לרבנות הצבאית: "זו פגיעה קשה ברבנות, ויותר מכך בחיילי צה"ל".