סמוטריץ': אשתי אחרי לידה לא רוצה חפלות של ערבים

לא סופר את הפליטקלי קורקט: בעקבות תחקיר של רשת ב׳ על הפרדה בחדרי לידה בין ערביות ליהודיות ח"כ סמוטריץ׳ לא מתרגש

חדשות כיפה אפרת קרסנר, כיפה 05/04/16 09:34 כו באדר ב'

סמוטריץ': אשתי אחרי לידה לא רוצה חפלות של ערבים
Miriam Alster, פלאש 90, צילום: Miriam Alster, פלאש 90

למרות שמדובר בנוהל המנוגד להוראות משרד הבריאות, בתי חולים בארץ מקיימים הפרדה בין יולדות יהודיות ליולדות ערביות בחדרי הלידה, כך פורסם הבוקר ברשת ב'.

על פי הדיווח, בתי החולים בהם קיימת ההפרדה בין היולדות נמצאים בעיקר באזור ירושלים. כך למשל ניתן למצוא ברשימה את בתי החולים שערי צדק, הדסה עין כרם והדסה הר הצופים, וכן איכילוב ומאיר באזור המרכז.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' אמר הבוקר כי איננו מופתע מהממצאים, והוסיף כי לא מדובר בצעד גזעני נגד החברה הערבית: "החיים יותר חזקים מהכל, יש פערים מנטאליים ולשני הצדדים יותר נוח להיות עם עצמם. זו ממש לא גזענות".

עוד הוסיף סמוטריץ' כי ההתנהגות כלפיי היולדות בחברה הערבית כלפיי, שונה מההתנהגות בקרב החברה היהודית: "אשתי ממש לא גזענית, אבל אחרי לידה היא רוצה לנוח, ולא את החפלות ההמוניות המקובלות אצל משפחות היולדות הערביות".

חבר הכנסת יואל חסון, התרעם על ההתבטאות של סמוטריץ', וטען כי הוא מציג גזענות גם כלפיי חבריו היהודים: "בצלאל, כמה מחברינו הטובים הם יהודים שעושים חאפלות מהנות במיוחד. מציע לך למחוק את הציוץ הגזעני הזה".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן