סיכול ממוקד: ynet פרסמו פסק הלכה של המועמד לרב המשטרה מלפני שנתיים על זוג חד מיני

לפני שנתיים פרסם הרב רמי ברכיהו המועמד לתפקיד רב המשטרה, פסק הלכה האוסר להשכיר דירה ביישוב טלמון לזוג חד מיני. ב-ynet פרסמו את הפסיקה בסמוך לזמן החלטת המפכ"ל האם למנותו לתפקיד. אמילי עמרוסי: "כמה שקר טמקא? עד הירח". דובר היישוב: ´עליהום´ לא תמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/07/16 17:50 יח בתמוז התשעו

סיכול ממוקד: ynet פרסמו פסק הלכה של המועמד לרב המשטרה מלפני שנתיים על זוג חד מיני
יחצ, צילום: יחצ

לפני שנתיים קבע רב היישוב טלמון, הרב רמי ברכיהו, כי אין לקבל למגורים במקום זוגות חד מיניים, ולפיכך אין להשכיר להם דירות. ברכיהו, המועמד לתפקיד רב משטרת ישראל שנתמך על ידי המפכ"ל רוני אלשיך, הסביר: "קהילתנו מיוסדת על ערכי התורה וההלכה, ולכן ברור הוא שלא נוכל לתת מקום לזוגיות שאינה תואמת את ערכינו".

בתשובה שפרסם לפני כשנתיים בעלון היישובי הדגיש הרב כי הוא דוגל ביחס "חם ואנושי" כלפי הומואים כאנשים פרטיים וכיחידים, ואף מתח ביקורת על הזלזול והפגיעה בהם מצד חלקים בחברה. עם זאת הבהיר: "לא נוכל לאפשר בתוך הקהילה חיים זוגיים שאינם עולים בקנה אחד עם חוק הטבע וערכי התורה וההלכה".

למרות הפסיקה החד משמעית הדגיש הרב ברכיהו כי "מידה זו אינה סותרת את חובתנו, כאנשים פרטיים וכקהילה, לנהוג כלפי בעלי נטיות הפוכות ברגישות ובאנושיות. יחס אנושי של אנשי תורה כלפי אנשים אלה הוא בעיניי חובה מוסרית. בעבר היחס הפוגע ומהזלזל שהפגינה החברה כלפי בעלי נטיות הפוכות גרם לעיוותים אנושיים חמורים. מבחינה זו איננו חיים עוד בעידן הישן - וטוב שכך".

דובר היישוב, עו"ד שרון רביד, מסר בתגובה לדברים: "כפי שעולה מתוך הטקסט המלא, הרב ברכיהו מתנגד נחרצות לכל אמירה בוטה נגד חברי הקהילה הלהט"בית ואף מורה בצורה חד-משמעית כי יש להעניק יחס חם לכל אחד ואחד מהם". עוד הוסיף ואמר רביד: ""אווירת ה'עליהום' בכל פעם שרבנים מתבטאים בנושאים כגון פמיניזם, משפחות חד-הוריות, בעלי נטיות חד-מיניות וזכויות אזרח, היא דבר חמור. הניסיון לגרום לרבנים לחשוש מהבעת דעתם בנושאים שאינם נעימים לאוזן הציבורית - הוא דבר שאין להשלים אתו, וגם יש לי חשש שהתקפות אלה אינן נעשות ממניעים תמימים".

תושבת היישוב, שתעזוב בקרוב לירושלים, עיתונאית ישראל היום, אמילי עמרוסי פרסמה בדף הפייסבוק שלה תגובה ארוכה תחת הכותרת: "כמה שקר טמקא? עד הירח".

עמרוסי הוסיפה וסיפרה כי "הרב רמי ברכיהו לא קבע כי אין להשכיר דירות להומואים. לא היה ולא נברא.
הוא כתב, בתשובה מורכבת ורגישה, לגבי טלמון, היישוב הספציפי שבו הוא מכהן כרב. מה זה משנה אם מדובר בדירה בתל-אביב או בהתנחלות נידחת? זה קסמו של הקונטקסט. טלמון הוא יישוב שאפילו אדם דתי כמוני לא מצא את עצמו בתוכו (שבוע הבא עוברים לירושלים)".

בסיכום הדגישה עמרוסי את מעלותיו ורגישותו של הרב ברכיהו וכתבה: "הרב רמי ברכיהו, ליברל וגדול בתורה, הוא הדמות הראויה ביותר לתפקיד רב המשטרה. החרדים מחפשים אותו בפינה כי לטענתם הוא מהמקלים. השוחטים הפלורליסטיים מחכים לו בפינה השנייה. אבל מדובר באיש חכם-לב שקשה למצוא כמותו. איש שכולו גשר בין עולמות, אהבת אדם, סובלנות וידע עצום. אם השר ארדן והמפכ"ל אלשייך ייכנעו למתקפה הפסיכית הזאת, זו תהיה אבידה למשטרה".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן